Gå til innhold
Arkivverket

[#27238] Aner fra Hurdal?


Gjest Øystein Brennsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Brennsæter

Jeg har dessverre en hel del aner fra Hurdal (kommer derfra selv). Jeg skriver dessverre fordi det er svært vanskelig å finne dem igjen. Dette tema legges ut i håp om at noen vet om nettsteder hvor data fra Hurdal er lagt ut. Det jeg har klart å spore opp er følgende:Digitalarkivet: Folketellingene fra 1801, 1865 og 1900. Eidsvoll - Ekstraskatten for 1762/63 (dekker også Hurdal)Heimr.net: Begravde 1777-1800FamilySearch (skal vel som alltid brukes med varsomhet): IGI: 1777-1845 - døpte og viede VRI: 1846-1877 - døpte og viedeBygdeboka for Hurdal. (Ikke på nett).Denne inneholder stort sett gårdshistorie. Som slektshistorie er den lite verdt.Vet noen om andre kilder (evt. som er under arbeid) ville det vært fint hvis det kunne meddeles flere.mvhØystein Brennsæter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.