Gå til innhold
Arkivverket

[#27250] Kan noen være behjelpelig med oppslag i kirebok Sarpsborg/Borge - Klara f. 1896?


Gjest Rigmor Waler Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei :)Jeg lurte på om noen kunne være meg behjelpelig med oppslag i kirebok for Sarpsborg/Borge.Jenta het Klara, og skal være født ca 1896. I FT 1900 for Borge bor hun som pleiedatter hos sine besteforeldre. (Morens foreldre)Hun har etternavnet Andreasdatter. (Kan være etter moren eller besteforeldrene)[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00113.wc2&gardpostnr=110&personpostnr=934&merk=934#ovre>LenkeKlaras mor er Anne Sofie Andreasdatter f.30 oktober 1877 i Sarpsborg, men jeg skulle så gjerne likt å vite hvem som er Klaras far.Hennes mor Anne Sofie (min bestemor) og hennes mann Johan Martin (min bestefar) bor med sine 2 barn her i FT 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Hei ! Jeg fant for deg følgende: uekte født, Clara Hansine, født 11.10.1896 i Borge. døpt 1.11.1896 i Borge. Far: ungkarl og sagarbeider Hans Alfred Kristiansen, født 1874, bostedet hans var Nordby, Byens marker. Mor: pige, Anne Sofie Andreasdatter, født 1877, bostedet hennes var Sellebakk. Oppgivet av barnets moders moder, kone Serine Andersdatter, gift med sagarbeider Andreas Kristiansen. Begges 1. leiermaal. Faddere ved dåpen var: kone, Grethe Anette Helgesen, Sellebakk. pige, Constanse Bolette Andreasdatter, Sellebakk. sagarbeider, Georg Gustavsen, Torp. sagarbeider, Ludvig Andreas Jensen, Torp. sagarbeider, Valter Ivar Frantsen (svensk), Torp. Funnet i Borge kirkebok, bok I-8a (1887-1902), side 105, linje nr. 81. Film: 462.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Arild :)Tusen hjertelig takk skal du ha for at du hjalp meg med å finne dette. Mange hilsener og stort *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.