Gå til innhold
Arkivverket

[#27252] Kan jeg finne ut av om min fetter Øystein i Amerika lever?


Gjest Rigmor Waler Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei :)Ja, dette er mitt spørsmål.Lar det seg gjøre å finne ut av om min fetter Øystein Arnesen i Amerika lever?Øystein emigrerte sammen med sine foreldre i begynnelsen av 1950 årene.Hans foreldre var (min fars søster) Borghild (f. Waler) Arnesen f. 5 juli 1906 Glemmen Østfold. Øysteins far var Hans Arnesen.På Familysearch fant jeg at tante Borghild døde i november 1974[url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp>LenkeOnkel Hans Arnesen døde mai 1987.LenkeEn annen søster av min far Ruth Waler f. 5 juli 1911 Glemmen, Østfold emigrerte også til Amerika til sin søster.Tante Ruth fant jeg at døde 24 desember 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Kva med denne her. Kan det vera din fetter?ARNESEN, OISTEIN J. CertID# 1986-MN-006616 Date of Birth:09/22/1945 Place of Birth:OUT OF STATE Mother Maiden Name: WALER Date of Death:03/12/1986 County of Death: HENNEPIN http://people.mnhs.org/dci/Search.cfmFann denne personen ved å søke med etternamn Arnesen og mors jentenamn: Waler mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Sigbjørn :)Nei, jeg vet ikke hva han heter 'over there'.Han har sikkert beholdt sin fars navn Arnesen/Arneson, men Øystein er vel litt vrient kanskje. (Jeg kan vanskelig tenke meg at han brukte Waler (?))De bodde ihvertfall i Minneapolis, Hennepin, Minnesota. Min mor hadde kontakt med mine tanter og min onkel helt frem til de døde.Min mor døde for 12 år siden, så der er det ikke mere hjelp å hente.Ser at ingen av lenkene jeg la inn virker, så det var jo dumt. Da får jeg prøve å skrive det opp istedet.Skulle vært så moro å finne Øystein.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Helga :)Tusen takk for hjelp fra deg :)Ja, det ser ut som om det er min fetter du har funnet der.Jeg har skrevet at han var født ca 1946, så det kan vel ikke bli mere korrekt.Som jeg ser av det du skriver, er han jo da desverre død. Det var dumt. Kan ikke huske at mamma har fortalt meg det.Tusen takk for hjelpen.Mvh og et *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bjordal Strømsholm

Når utgangspunktet er at man ikke vet om en person lever i dag, skal ikke vedkommende etterlyses med navn eller andre opplysninger som gjør at denne personen kan identifiseres. Jeg legger ved en lenke til kjørereglene Lenke. I stedet kan man f.eks. spørre etter forslag til relevante kilder å søke opplysninger i. Det er ikke alltid like lett å vurdere om man er innenfor en akseptabel tidsgrense for publisering av informasjon, og man ønsker jo å gi mest mulig informasjon slik at det blir lettest mulig for andre å ta del i informasjonsinnhentingen. Dersom en er usikker på om opplysningene er innenfor det som er akseptert i debattforumene, bør en likevel være ekstra forsiktig med hvilke opplysninger en publiserer. Vi i Digitalarkivet foretar fortløpende vurderinger av opplysningene som legges ut i debattene på nettsidene våre, og innlegg som ikke følger kjørereglene vil bli slettet eller redigert. Vennlig hilsen Marianne Bjordal Strømsholm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.