Gå til innhold
Arkivverket

[#27255] Hansstudalen, Nes på Romeriket


Gjest Torill Johnsen Myklebost
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Johnsen Myklebost

Har noen kjennskap til hvor Hansstudalen er i Nes, min oldemor Olivia Engebretsdtr. f. 1867 kom fra denne plassen. Kan noen bekrefte at hun ble født den 3.6.1867. Hun ble gift med Johan Andresen f. 1874 som var husmann på Tesen i 30 år og fikk medalje for lang og tro tjeneste. Lurer også på om hennes foreldre kan være Engebregt Nilsen f. ca.1804 (født i Odalen?) og Oline Olsdatter f. ca. 1824(født i Nes)da jeg finner reg. to barn, Ludvig og Emma i tellingen 1865 i Næs. Min mormor het Emma, kan hun ha blitt oppkalt etter en tante tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Johnsen Myklebost

Hei Arild Min mormor er født i 1902 og to brødre er født i 1905 og 1909 og en søster i 1915. Har en del opplysninger om mormors søsken og hennes far, men ikke hennes mor Olivia og hennes foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

For sikkerhets skyld... det er vel riktig familie jeg har funnet i min link? Da betyr det at dim mormor også hadde 3 søsken født før 1900, til sammen 7 søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Torill. Du har fått svaret på mail, hun er født på Hennieeie i Nes og hennes far heter Ingebrigt Hansen( ikke Nilsen) i deres vielse i Nes 3/4 1893. mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.