Gå til innhold
Arkivverket

[#27290] Slekten Wensell i Kabelvåg og Bodø


Gjest Leiv  Skjerve
 Del

Recommended Posts

Gjest Leiv  Skjerve

I et annet forum, som jeg ikke har greid å få adgang til, er det søkt etter en Jacob Wensell f ca 1855. Jeg kan opplyse at en Jacob Dischington Wensell f 1794, hadde 5 barn, deriblandt sønnen Nils H. B. Wensell f 1826. Denne hadde 3 barn hvoriblandt Jacob D. Wensell f 1859, synes å passe.Jacob f 1794 hadde også sønnen Andreas f 1834. Han var agronom og ervervet i sin tid gården Mjåvasslia ved Soløyvatnet utenfor Bodø. Han er stamfar til Wensell-slekten i BodøPå min Hjemmeside er det mye å hente om denne slekten.Kilde: Personalhistorisk Tidsskrift. Sjette Rekke, 3 Bind:Slægten Wensel av Aagaat Daae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Takk skal du ha.Opplysninger om mitt søk ligger på news:no.fritid.slektsforsking.etterlysing eller videreført til slektsforum, LenkeEr dette barnet oppgitt i den nevnte kilde ?Ser forøvrig ikke at du har oppgitt noen link til din hjemmeside.Jeg er i utgangspunkt mester interresert i sønnen Sigurd Alfred Wensell som var født 19.januar 1890 som ue. sønne etter Jakob Wensell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.