Gå til innhold
Arkivverket

[#27301] Hjelp til oppslag på vielse i Bragernes kirke i Drammen ca 1879


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Kan noen med oversikt over viede i Bragernes kirke i Drammen hjelpe meg med et oppslag på en vielse jeg tror fant sted 1878 eller 1879?Bruden het Berthe Marie Olsdatter og var født i Drammen i 1853. Brudgommen het Knud Thorsen og kom fra Gol i Hallingdal, f.1857.Nøkkelspørsmålet fra meg er navnet på brudens far.Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Bragernes MINI III 5 - kort 4/10 - folio 127 - post 68:Vielse 1. des. 1878. Begges første ekteskap:Knut Thorsen, arbeider Bragernes, Født i Hemsedal 25/7-1857 - konfirmert i Næs Hallingdal 11/6-1871. Far: Husmand Thor Knudsen.OGBerthe Marie Olausdatter, født i Bragernes 17/9-1854. Far: Bordstabler Olaus Olsen.Forlovere: Bordstabler Johannes Olausen, Rebbansbakken, Opsynsmand August Olsen, Hamborgstrøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk skal du ha, Jon! Da må Ole Larsen Stræte fra Vaaler og familien få seile i sin egen sjø. Bokstavelig talt, så å si! Ole emigrerte nemlig i 1868, iflg. Skogerboka. Pga likheten i navn, fødestår og -år med den ene datteren til Ole kunne det jo se ut som om et eller flere av barna ikke ble med til Amerika (jeg har ikke funnet emigrasjonen), men altså ikke. Hjarteleg!Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.