Gå til innhold
Arkivverket

[#27304] Larsine Serine 05.10 1866 og søstrene hennes. Hvor kan de ha blitt av?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Marthe Marie Knutsdatter Birkeland ble gift 04.07.1897 i Meland kirke med Knut Åmundsen f.1873 på Hjertås, br. nr. 9 i Meland. Knut dør 1952 og Marta Marie dør 1965. De var bosatt på Ytre Brakstad, bruk 1 i Meland Deres barn (hentet fra bygdebok for Meland):Amund 1899-1988 g.1920Alfred Bertin 1901-1921Konrad 1903 g. med Inga, bosted BergenTrygve 1906 g.1930 med en fra Kvinnherad, bor Holme i Meland.Magnhild 1909-1993Karl Martin 1911-1997 giftTorvald Andreas 1918-1999 gift 1941 med Tordis Valde 1917-2000Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jo, det var nok alle til dette paret, men de siste som jeg skrev om var søsteren til Martha Marie - Larsine Serine gift Thomassen Tvedt.Står det noe om hvem Magnhild ble gift med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

jeg har nettopp fått opplyst at Ingeborg Andrea (som bodde i Bergen) hadde en sønn ved navn Asbjørn, men jeg vet ikke når tid han ble født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Magnhild 1909-1993 ble gift 1934 med Gunvald Fosse, f.1904 på Fosse br.nr. 6, Meland, død 1989 på Holme br. nr. 19. De har 3 barn, 2 jenter og en gutt. Ønsker du å vite noe om dem også må du gi meg din mail-adresse.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har nettopp fått oppgitt at Larsine Serine og hennes familie bosatte seg i Bergen. Lenke Larsine Serine ble kalt for Sina. Jeg har søkt i Bergen, men finner ikke noen av dem der. Det er kanskje mulig at ikke alle kirkebøkene for Bergen er reg. i Digitalarkive? I folketellingen for 1900 bor familien i Manger sogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Ja, det er nok slekten til mannen til Larsina Serine (Sina). Jeg har funnet hennes familie i ft for 1900 på Manger, men har fått oppgitt at de flyttet til Bergen. Jeg har også en mistanke om at de også kan ha bodd på Askøy en tid, men finner dem ikke igjen i hverken Bergen eller Askøy. Jeg vet at dattera Indiane trolig har bodd både på Askøy og i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Terje Aarland

Jeg har fått mye opplysninger, men har problemer å finne ut hvor det ble av:Ingeborg Andrea (Jeg vet ikke hvilket etternavn hun hadde, men mannen het Thunæs)Larsine Serine (tok enten Thomassen eller Tvedt som etternavn?)og etterkommerne etter Helleman Svellingen f. Birkeland (Jeg antar at han tok Svellingen som etternavn?).Jeg vet at Ingeborg Andrea bodde på Voss i 1900 og jeg har også fått infor om at ho og mannen flytta til Bergen. Det er også info om at et av barna deres het Asbjørn, men mer enn det vet jeg ikke om dem.Larsine Serine og mannen Thomas Olai Tvedt flyttet også til Bergen, men noe mer vet jeg ikke Et av døtrene het Indiane og det var vel kanskje få som ble født i 1888, med et slikt navn?Helleman døde i ung alder og etterlot seg kone og flere barn. Kona døde også i ung alder og da foreldra var borte flyttet også barna. Jeg har fått info om at dette paret hadde flere barn og at noen av dem sannsynligvis het noe slikt som Emma og Hilda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.