Gå til innhold
Arkivverket

[#27314] Carl Johan Johnsen. Født 9. mai 1901. Hvor var han døpt ??


Gjest Arne Haaland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Davidsen

Han ser ut til å vera fødd utanfor ekteskap og døypt på Fødselsstiftelsen i Bergen 19051901. Mora var Karine Eriksen, f. 1860. Farens namn har eg ikkje. Mora budde i Tversmuget og sokna til Nykjerka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haaland

Takk for hjelp og informasjon. I et slikt tilfelle hvor han var født utenfor ekteskap, er det da slik at faren forblir ukjent, eller kan han være oppgitt andre steder ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Dette fann eg i kyrkjeboka for Nykjerka. Der står det at han var døypt på Fødselsstiftelsen. Den hadde særskild kykjebok. Om du spør Statsarkivet i Bergen (evt. gjennom Arkivforum her på DA), får du nok vite om det finst namn på faren der. Alternativt vil det nok stå, om han visste det, då han gifta seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haaland

Nok en gang, takk for hjelpen. Nå har jeg noe å begynne med. Ikke alltid lett for en nybegynner å vite hvordan en finner fram. Disse opplysningene du kom med. Er de tilgjengelig på internett ? Svar gjerne til min e-brev adresse: a-haa2@online.no, så slepper vi å oppta brukerforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Arne, 'trykk på' 1900 = FT 1900, finn frem til Bergen (f.eks. i 1900), 'trykk' så på 'samme område', da får du opp mange valg. Velg et av dem ved (f.eks.) 'opnes i nytt vindu'. Jeg er ikke kjent i søk i Bergens omr. Men Bergen har noe av det meste som det er tilgang på etter år 1900. Lykke til, hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Fødde i Bergen etter 1894 ligg ikkje på internett. Derfor bør du ta kontakt med Statsarkivet i Bergen for å få hjelp til dette. Det kan du gjera ved å leggje inn eit spørsmål i Arkivforum her på DA, altså i det andre diskusjonsforumet (klikk på Arkivforum øvst på sida først og gå deretter inn på 'nytt tema').

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Protokollen fra Fødselsstiftelsen sier at faren var 'Enkemand, Lagerbetjent John Johnsen, Laxevaag'. Han var 'ca 40 Aar', og angivelig født i Askøens prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Om du treng hjelp til å finne ut meir om John Johnsen, kan du sende epost til: fndbred@online.noEg trur eg veit kven det var og har meire om han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.