Gå til innhold
Arkivverket

[#27355] Jakob olsen født ca. 1840 Os Bergen iht. digitalarkivet


Gjest Bente Rolfsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Rolfsen

Lurer på om noen har tilgang til hvor mange Jakob Olsen som er født i 1839/40, i Os. Jeg vet at han hadde søsken i Bergen i 1960/70 men er ikke sikker på hva de heter. Dette er min olderfar og det hadde vært kjekt å få tettet dette hullet i mitt slektsoppset. Navn som går igjen i familien er følgende: Jalmer, Jakob og Rakel Evina disse kommer ifra jakob sin side. Jakob ble gift med Emelie Andreasdtr Haaland i Stavanger i ca. 1870-80, Jakob var maskinist i 1900 han bodde da i Stavanger. Her er hele familien se link: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du bør vel begynne med å finne vielsen i Stavanger, om det var der de ble gift, for å få vite når og hvor Jacob ble født og farens navn. Det er en mulighet for at det ved barnas dåp kan stå når og hvor foreldrene ble gift. Når du vet dette blir det mulig å finne søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.