Gå til innhold
Arkivverket

[#27359] Bukk-slekta fra Nordfjord


Gjest Per Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Her er Bjørn Nikolassen (Bukk) nevnt. Han var sønnen til Åsa, søster til Erling Skakke. [url="http://www.ub.uib.no/elpub/1996/h/506003/Hovudopp/hovedb-Venskap.html>Lenke. Bjørn, et søskenbarn av kong Magnus Erlingsson, var blant dem som falt i slaget på Kalvskinnet i 1179. LenkeHer er Sverres saga (søk på Bukk) http://home.online.no/~olhov/sverre1.htmlSer at her er det en del info om onkelen til Bjørn Bukk, Erling Skakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

HeiJeg har nå satt inn mine data at dette er/kan være en av mine forfedre. Vet ikke hvor my jeg skal stole på det, men... er det noem son har informasjon om Denne Bjørn Bukk hadde en datter som car gift med Olav Haavardsson(smørkull) fra Varteig ca.1150-1200Håper ikke dette spørsmålet lager prolemer her.mvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Evensen

Hei! Dette var dramatiske saker!Takker for god hjelp!Se på det her,Arild: Björn Bukk og og Margaret Arnesdatter,Stodreim f.ca 1146 hadde datteren ? Björnsdatter f.ca 1162 sammen. ? Björnsdatter giftet seg i 1179 med Olav Haavardsson Smörkull,Rygge i Östfold. Han var f.ca 1150 og döde ca 1200.De hadde datteren ? Olavsdotter,Varteig f.ca 1180 Det er endel historiske usikkerheter her,men dette er det sikreste jeg kan prestere.Jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger fra de som finner feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei Per Takker for svaret dittJeg lurer på hvor du har hentet dine kilder.. er det FAmily Search??? eller er det eldre dokuemnter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Evensen

Hei igjen, Arild Som den grönnskolling jeg er har jeg fått god hjelp av Inger Martinsen.Hvilke kilder hun har,vet jeg ikke.mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.