Gå til innhold
Arkivverket

[#27365] Marte og Frits i Elvegaten, Halden 1914


Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

I 1914 døpes et barn i Fredrikshald. Dette barnets foreldre er Marte f. Larsdatter og Frits Marinius Severinsen. De skal bo i Elvegaden i Fredrikshald. ( Ikke noe nummer)Marte er født i 1888 og Frits er født i 1884/1885. Marte er fra Vang ( hvor det nå er? ) og Frits er fra Borge, men han bor i 1900 i Fredrikstad som bakersvend. Tror jeg. Marte og Frits gifter seg 02.07.1911 i Borge Kirke.Ved giftermålet er Marte oppgitt som tj. pige i Fredrikshald og Frits er oppgitt til å være baker ved Ri?? Bakeri i Fredrikshald.De får altså et barn i Fredrikshald i 1913( Har navnet, men ønsker ikke å oppgi dette, da vedkommende kan være i live). Dette barnet døpes året etterpå i Fredrikshald.Nå til mine spørsmål: jeg finner ikke noen flere barn mellom giftermålet i 1911 og 1917. Hvor ble familien av?Ved giftermålet til Marte og Frits er det en anmerkning om at de ønsker en vielsesattest den 17/8 - 14. Flyttet de fra Fredrikshald? Det er også nevnt en annen dato: 3/9, men der har jeg ikke klart å tyde årstallet.Jeg har prøvd å søke på emigrantprotokollene, men finner ingen der.Jeg har ikke sett i de nærliggende sogn om de finnes der, men kanskje noen kan hjelpe?Jeg er altså interessert i hva som skjer med Frits og Marte og deres familie fra giftermålet i 1911 og fremover.Hvis noen kjenner til denne familien, eller deres skjebne, så hadde det vært veldig spennende å høre om dem.Jeg er klar over at dette kanskje kan være på grensen til Digitalarkivet sine retningslinjer, men jeg håper jeg har holdt meg innenfor? ( Fint å høre fra Digitalarkivet om jeg har holdt meg innenfor eller ei?)Frits hadde en søster, Dagmar som jeg har nevnt i et innlegg : LenkeHadde vært fint å vite om hvor Marte og Frits bodde, altså hvor i Elvegaden, og om noen har noen historie om denne gaten( bilder eller lignende.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Selvfølgelig!Det er jo det mest sannsynlige.Som før sagt, så håper jeg at noen kan finne familien! Eller om noen har noen tips rundt dette. TC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius.

Det er jo kun tilfeldi, men (jeg) har en Sy. Larsen fra Vang her : Lenke , så han er gift inn i 'minne' aner. Og hvor resten av (f.eks) hans slekt har jeg ikke helt oversikten på. Ikke event. de som er født så sent som din Marte. Mange hilsen Egil S. (spør Rita !)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Takk for henvisning, men dette er ikke noe familie til Marte.Marte ble født i 1888 i Vang.Håper det er noen der ute som kjenner til denne familien, eller har noen formening om hvor de kan ha gjort av seg.Med hilsen TC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.