Gå til innhold
Arkivverket

[#27367] Otto Peter Neumann Knoph og Ottilia Frydenlund (f. ca. 1871 'Valdres'?)


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Hvor ble gift Otto Peter Neumann Knoph (f. 1857 Bindalen Nordland) og Ottilia f. Frydenlund f. ca. 1871 'Valdres'. Bronnoy Bygdebok ser paa Ottilias foreldrene og fodselssted! Haaper at noen kan hjelpe oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg setter stor pris for hjelpen. Otto var ikke gift i Bindalen. Ved informasjonen om Ottos uekte, var han gift mellom 1890 og 1896, trolig ca. 1895. Jeg har Naeroy bok VI saa skal se paa den. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Fant ingen informasjon om Otto eller Otillia i kirkebøkene som inn/utflyttet. Otto og Otillia må være gift før 1896 (Odd døpt i Bindal) slik du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Hauger

I følge en avskrift av klokkerboka for Aurdal sokn i Valdres ble Ottilie Knoph født 8. sept. og døpt 29. des. 1871. Hennes foreldre var Andreas E. Frydenlund og Johanne Fredrikke Knoph. De hadde giftet seg 3 år tidligere, faren var 37 år og moren 26 år. Andreas må være den løytnant Andreas Eriksen som i 1865 bodde på gården Frydenlund og Dokken i Aurdal sokn sammen med moren sin.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60542&gardpostnr=644&merk=644#ovre>LenkeJeg finner bare èn som passer til å være Johanne Fredrikke Knoph i 1865. Hun bodde på gården Teraak i Bindalens prestegjeld, det er samme gården hvor Otto P. N. Knoph bodde. Riktignok står hun oppført som Fredrikke J. O., men fornavnene hennes er trolig bare byttet om under en av oppføringene. Det ser ut til at Othilie og Otto Peter var søskenbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Hauger

Jeg kontrollerte da faktisk begge lenkene mine, men det har likevel blitt noe galt med den andre lenken. Den fører bare fram til den første posten i tellingen for Bindal prestegjeld fra 1865. Men det er jo uansett enkelt å søke seg fram til riktig gård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Hei Gunnar, I noticed the 2nd line 'var feil', men ser henne illikevel. I have good access to Bindalen. Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Christopher Knoph

Hei! Otto P. N. Knoph ble gift første gang 14. november 1894 med sin kusine Othilie Neumann Knoph Frydenlund (født 8. september 1871 i Nordre Aurdal, død 10. mars 1908 i Brønnøysund. Othilie var datter av vaktmester ved distriktsfengselet i Nordre Aurdal i Valdres, Andreas Eriksen Frydenlund og hustru Johanne Fredrikke Knoph. Otto P.N. Knoph's far og min oldefar var brødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christopher Knoph

Hei! Jeg vet ikke hvor de giftet seg, men jeg skal sjekke ut hvor de giftet seg. Samtidig skal jeg kontrollere at det er riktig dato for giftemålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.