Gå til innhold
Arkivverket

[#27382] Hvor kom Benjamin Angel Eriksen Hellesund fra?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg har funnet at Benjamin Angel Eriksen Hellesund var gift med Anna Gurine Knutsdtr Birkeland f. 13. okt. 1893 i Manger (død i Hjelma 11/1-1955). Lenke Benjanmin står oppfør som mannen til Anna Gurine, men hvor kom han fra og når tid ble han født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Ja, det er den samme. Jeg har nettopp fått opplyst at farsnavnet hans var Eliassen og ikke Eriksen (Eriksen ble oppgitt et annet sted). Men hvem var han og hvem var foreldrene hans og hvor kom han fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fant 3 noenlunde unge Benjamin Eliasen i 1900 pluss en noe eldre ungkar som jeg ikke noterte. Men kanskje han var født etter 1900 :BE f. 1881 Herø, BE f. 1883(Hemnes) tjener og B Kristian E f. 1881 Hatfjelldalen.Om du kunne klare å finne vielsen eller dødsfallet vil du nok få svaret på hvem Benjamin var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det var rart. Jeg finner ikke Anne Gurine på Birkeland gård i Manger.Men jeg har funnet en Anne Knudsdt. f. 1894 på Birkeland i Hyllestad SF. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Nei, jeg fant heller ikke at hun bodde sammen med foreldrene i ft 1900, men jeg har fått høre at hun ble oppfostret hos noen hun var i slekt med i det samme området som hun ble gift i. Jeg har søkt på dødsfallet til Benjamin uten å finne når tid han døde. Kan denne Benjamin være i familie med Elias Jakobsen og Nilsine Bertine Knutsdtr.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.