Gå til innhold
Arkivverket

[#27389] Rauma Hari Knutsdatter Hjelvik


Gjest Gunnar Sødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Sødal

Er det nokon som veit noko om Kari Knutsdatter Hjelsik fødd 1726 i Rauma Ho var gift med Guttorm Eriksen Holm fødd 1725 på Holm i Rauma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Grethe Flood

I 1801 finner jeg gårdenne Holm og ”Jelviigen” i Veøy. Kan dette da være ekteskapet mellom Kari Knutsdatter og Guttorm Eriksen?KARI KNUDSDR Female Family Marriages: Spouse: GUTTORM ERICHSEN Family Marriage: 09 JUN 1750 Veoy, More Og Romsdal, Norway Finner følgende barn med far Guttorm Eriksen (FS/IGI): Gjertrud, født og døpt 20.7.1749, død 1749, foreldre: Guttorm Eriksen og Karen Knutsdatter Berit, døpt 23.1.1751, identisk med Berit Guttormsen, gift og bosatt på Holm i 1801(?) [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11541&gardpostnr=30&personpostnr=607&merk=607#ovre>Lenke ”Guttormsen”, født og død 15.1.1754 Knut, døpt 19.10.1755 Erik, døpt 19.9.1758 Ragnhild, døpt 20.9.1761 Iver, døpt 24.2.1764 Kari, døpt 14.12.1767Men så er det også en Knut Guttormsen, døpt 7.1.1774, sønn av Guttorm Eriksen. Er dette en sønn fra et nytt ekteskap? Eller er Kari Knutsdatter moren? Synes aldersspennet er noe stort mellom Kari døpt 1767 og denne siste Knut. Er yngstedatteren oppkalt etter moren fordi hun er død?? I FS finner jeg en Karen Guttormsen som gifter seg 20.11.1796 i Veøy med en Knut Olsen, og det er vel dette ekteparet som bor på Gujord i Bolsøy i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Grethe, jeg ser du stiller en del spørsmål i forbindelse med svaret ditt som du ikke har fått svar på.Alle opplysningene du kommer med er riktige, og også Knut, døpt 1774, er sønn av Guttorm og Kari (begge døde av sott i 1774), han gifter seg til Myklebostad i Vistdal. Skifte etter begge er holdt 22.4.1775. Det er godt mulig at Kari Guttormsdatter og Knut Olsen (ikke født på Holm) er bosatt på Gujord. De er ikke med i FT 1801 for Veøy.Når det gjelder Kari Knutsdatter Hjelvik, 1726-74, vet jeg bare at hun er fra Vågstranda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.