Gå til innhold
Arkivverket

[#27393] Kan noen hjelpe med opplysninger om min slekt fra Tune?


Gjest Solveig Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Hanssen

Hans Jacob Eliasen f. 20.02.1830 i Tune er min tippoldefar. Han giftet seg med Marie Nielsdatter f. 29.05.1830 fra Tune. Vielsesdato ukjent. Barn: Severin. f 1855,Karoline F.1858, Carl Ludvig f. 1861, Jørgen (min oldefar) f. 1863 og Ole Christian f. 1868.Hans Jacob Eliasen sine foreldre skal være Elias Olsen og Johanne Thores el. Thorsdtr. (Fra Tune) Marie sine foreldre skal være Niels Larsen og Siri Jacobsdtr, fra Tune.(Siri Jacobsdtr sine foreldre har jeg funnet)I lang tid har jeg forsøkt å finne ut mer om Elias Olsen, Johanne Thoresdtr el.Thorsdtr og Niels Larsen uten å lykkes.Kan noen hjelpe meg med opplysninger slik at jeg kommer videre? Når var disse født og hvem var foreldrene???Jeg venter i spenning. Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Takk for tipset.Hva biblioteket kan hjelpe med er utrolig, er en flittig lånetager men jeg har ikke funnet det jeg søker, ei heller på mikrokort. Selvfølgelig kan jeg ha oversett noe eller ikke tydet mikrokortene rett. Så derfor håpet jeg at noen kanskje kunne hjelpe meg. Jeg håper fortsatt at noen kan det. Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Antar at Niels og Siri også fikk barna Niels f. 16/10 dpt. 1/11 1835 og Karine f. 11/4 dpt. 5/5 1833. Begge døpt i Tune krk. Kan de også ha fått en datter Johanne ca. 1823? Og er dette Siri i 1865 ? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei Berit. Jeg har konsentrert meg så mye om foreldrene til mine tippoldeforeldre at barna har kommet litt i bakgrunn. Dine opplysninger om barna Niels og Karine takker jeg derfor så hjertelg for. Siri i 1865 du ref. til mener jeg er enken etter Niels Larsen. Johanne må jeg få sjekket nærmere.Så i natt går en ny reservasjon på mikrokort til biblioteket. Dette var artig. Tusen takk! Det hadde vært fint å få løst - for meg - gåten rundt mine tippoldeforeldre fra Tune.Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.