Gå til innhold
Arkivverket

[#27401] Anthon Pederssen, f. 1741 og Agnethe Thorsdatter,f.1751, Kandalen gård; Gloppen


Gjest M. Nicolaisen
 Del

Recommended Posts

Gjest M. Nicolaisen

Jeg er på utkikk etter flere opplysninger om Anthon Pederssen, f.ca.1741, og kona Agnethe Thorsdatter, f.ca. 1751. De giftet seg i 1770; begge bodde da på Candalen gård i Gloppen. Her finner vi dem også igjen i 1801; gården kalles da Kandalen. Men jeg finner ikke ut hvem deres foreldre var, eller noe mer om gården Kandalen. Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Anthonis Pedersen er døpt 30.1.1742 i Gloppen. Foreldre Peder Anthonssen og Magnilde Larsdtr.Agnethe Toresen er døpt 4.4.1751 i Gloppen. Foreldre Thore Brynjaldsen og Anne Jacobsdtr.Disse opplysningene er fr FS (IGI), men er avskrift av kirkebøker.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Peder Anthonssen og Magnilde Larsdatter ble gift i Gloppen 23.6.1734.Peder Anthonssen ble døpt 13.5.1714 i Gloppen. Far Antonius Jetmundsen. Antonius Jetmundsen giftet seg med Ingeborg Pedersdatter 6.1.1707 i Gloppen.Thore Brynjaldsen og Anne Jacobsdatter giftet seg 2.2.1751 i Gloppen.Også dette er info fra FS (IGI).Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M. Nicolaisen

Tusen takk Odd! Fatter ikke hvordan du finner opplysninger så raskt, men innrømmer at jeg atter en gang glemte å sjekke FS. Drev lenge med kildene på digitalarkivet, men fant ikke noe. Så igjen; tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.