Gå til innhold
Arkivverket

[#27410] Dr. Holst - i Sortland rundt 1883


Gjest Johan I. Borgos
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan I. Borgos

En dr. Holst var distriktslege i Sortland og kanskje store deler av det øvrige Vesterålen først på 1880-tallet. Jeg mangler omtrent alle data på han og eventuell familie, og har ingen biografiske verk om norske leger å slå opp i. Har noen ei mulighet til å gjøre oppslag for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Oppsann, jeg hadde karen - Johan Fredrik Holst, f. 1845 i Tolga, gift med Wilhelmine Buch, f. 1852 i Søndre Fron. Men jeg mangler fremdeles foreldrene til de to ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Iflg. Lampes prestehistorie var Johan Fredrik Holst sønn av Jens Andreas HOLST (1805-1881) og hans 2. kone Maren Kristine Elisabet HEYERDAHL (f.1820). Samme kilde oppgir at Johan Fredrik giftet seg den 8. aug. 1876 med Eugenie Marie Bernhardine BOCK. Hun var født 8. aug. 1852, men det står intet om hennes opphav. FT 1900 tyder på at hun var født i Sør-Fron og at hun kanskje også hadde Nicoline som døpenavn, men jeg kan ikke finne henne i FT 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.