Gå til innhold
Arkivverket

[#27415] Nils Winther Carlsen - hvor kom han fra?


Gjest Geir Bjernes
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Bjernes

Nils Andreas Winther Carlsen, død 1831, kom fra Helgeland, men noe mer nøyaktig angivelse ville ha vært fint. Hvem var hans foredlre? Han bodde på gården Tannøy i Hamarøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS, VRI: Jeg fant et ekteskap i des. 1829 Hamarøy No hvor kona bare het Normand. Men det sto at det fantes flere opplysninger i kirkeboka.Har du sjekket hva det evt. står ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Børge Strandskog

Hei!Ifølge min notater var Nils Winther Carlsen fra gården Halsøy, som enten ligger (lå) i Rødøy eller Vefsn. Farens navn var Claus Clauman Carlsen, morens navn Aleth Lenvig (?). Hvor jeg har disse opplysningene fra, har jeg dessverre ikke notert, så du får ta dem for hva de er ...Mvh. Børge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simon Ellefsen

Ifølge Familysearch IGI, skal Niels Andreas Winter (Carlsen) være døbt 2. april 1801 i Vefsn, Nordland af forældre Claus Claumann Carlsen og Aleth Lemech, se [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100253354685&lds=1&region=12&regionfriendly=&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke - men om han er identisk med den eftersøgte ved jeg ikke, noget kunne jo tyde på det.Forældrene kan findes i FT-1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.