Gå til innhold
Arkivverket

[#27432] Jensine Jørgine Mathisen i fra Sund


Gjest Ailin Benjaminsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ailin Benjaminsen

Hei!Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg søker etter foreldrene til Jensine Jørgine Mathisen f.1875 i fra Sund(øya), sogn Stamnes. Hun var gift med Johan Ludvig Eriksen f.1869 Sund. Kan ikke finne henne i 1875 tellinga, kanskje hun ikke var født når tellinga ble gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

hei Ailin!Jensine bodde på Sund på Sundøy i Leirfjord. Før hørte dette til Stamnes.Min mann er fra Sund og jeg har neste alle på Sund fra 1900 og bak i tid i min database, men desverre ikke Jensine og mannen og de nermeste forfedrene deres.Det er møte i slektsforsknigsforeningen på torsdag hvis det er mikrokort ledig for det aktuelle tidsrommet skal jeg låne de. Ellers må du vente til i neste uke da skal jeg på biblioteket igjen og da skal jeg se etter hvem som er hennes foreldre.Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

Hei!nå har jeg vert på biblioteket og funnet foreldrene til Jensine.Jensine Jørgine f. 1.juni 1876,Ulvangen i Leirfjord. Døpt i Stamnes kirke. Foreldre: Mathias Kristoffersen 25 år og hustru Nikoline Petrine Nilsdatter 23 år.Mathias er sønn av Christopher Arentsen og Maren Kristine Nilsdatter på Ulvangen.Folketellinga 1900 for Stamnes: på Ulvangen Mathias Bonsak Kirstoffersen f.1852 enkemann, husmann m/jord og fisker. Sønnen Paul Heitmann f. 1880 bor sammen med han.Folketellinga 1875 Nesna: bor Mathias og Nikoline og sønnen Kristian i Vigen på Nesna hos Nikolines foreldre Nils Johnsen f. 1825 Stamnes sogn og Petrine Pedersdatter f. 1830 Nesna.Må vist lære meg å legge til lenke.Håper dette kan være til hjelp.Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ailin Benjaminsen

Hei Solveig!Ja, min bestemor er født på Sundøya. Jeg har masse slekt i Leirfjorden og i Sandnessjøen.Hilsen Ailin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.