Gå til innhold
Arkivverket

[#27443] Emigrant fra Trondheim 1871 Petter Odin Henriksen Overhalla


Gjest Helge Bergfjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Hildrum

Det kan være denne, men det blir vel vanskelig å finne ut om det er rett person:Peter Hendrickson m 29 f N N N 283 Pleasant Spring Dane Co. 21617 Anna Hendrickson f 38 N N N 283 Pleasant Spring Dane Co. 21618 Hartvik Hendrickson m 3 Wis N N 283 Pleasant Spring Dane Co. Fant dette på Nordmenn i USA i 1880 i Wisconsin. Nå utvandret Din Petter til La Crosse, men han godt ha flyttet til ett annet sted i Wisconsin. Aner ikke hvor nært dette evt er i forhold til La Crosse. Du burde kanskje prøve deg på noen av Wisconsin listene på Rootsweb. Det var den eneste jeg fant med navn tilnærmelsesvis Henriksen og passende alder der. Sjekket om jeg fant noen med mulig annet Overhalla navn, men fant ikke det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

jeg finner en Peter O Hendrickson med kone Bertha(eller noe lignende) 8 år yngre enn sin mann, imigrerte i 1874, han immigrerte i 1871 og med en datter Clara 35 år født i Wisconsin i 1920 folketellingen i La Crosse, WisconsinAnne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Jeg finne Peter O Hendrickson og Bertha også i 1930 folketellingen i La Crosse, Wisconsin. datteren Clara bor fremdeles sammen med dem. Ettersom jeg fant den første Peter med kone Anne også i 1920 folketellingen så er det ikke din Peter. Men det er vel sansynligvis at han her og i forrige medling er det. Datteren er nå 45 år og har vel da neppe etterkommere, men om de hadde andre barn, kan være mulig.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

På Ancestry World family Tree fant jeg dette.Peter Hendrickson f 30-09-1852(en måned feil, men slikt kan ofte skje) gift med Bertha Role f 01-05-1859 foreldre fra Ringebu og Nes i Hedmark og med en datta Clara f 30-09-1884 og død 07-10-1957. Ikke gift og ingen barn.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bergfjord

Takk til deg Anne Er det mulig og finne fadre til denne Clara? og skifte etter samme Clara? Tenkte på at Peter hadde farmor og sin farmors andre mann som emigrerte til USA i 1843 Går det ann og søke om Clara hadde søsken? Takker igjen for hjelp Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Det er vel ikke umulig at det er mulig å finne ut, men jeg kjenner ikke til hva de hadde og ikke hadde i LaCrosse Wisconsin da hun ble født. Det ville kanskje være en ide å prøve mailing listen for LaCrosse, Wisconsin [url="http://lists.rootsweb.com/index/usa/WI/lacrosse.html>Lenke.LaCrosse har også et message board du kan prøve:LenkeDesverre er det ikke mer jeg greier å finne ut hjemme fra PC-stolen. Det går ann å bestille fødselsattesten til Clara, men for det første om de hadde det i 1885, og om den sier noe om faddere, det vet jeg ikke.En mulighet er også å melde seg på NORWAY-L lista, og prve der om noen der har noen gode ideer, eller har noen forbindelser mot laCrosse, Wisconsin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Ifølge 1900-Census hadde Bertha kun født ett barn, - altså Clara. Siden Clara også er det eneste barn som bor sammen med sine foreldre i 1910, så er det vel rimelig å anta at hun var enebarn.Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg burde vel tatt med at om du markerer for 'Cemeteries', så vil du finne at Clara er gravlagt på Woodlawn Cemetery. Om du så 'klikker' på hennes navn, så vil du se at hun er gravlagt samme sted som sine foreldre Peter O. og Bertha H.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bergfjord

Takk igjen Arne for innleggene som jeg nå vil se nærmere på. Kan hende jeg finner noen som har arvet henne, og det som kan bli spennde, er om det finnes bilder av en ukjent del av familien Clara er en ukjent kusine av min far. MVH Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.