Gå til innhold
Arkivverket

[#27451] Mari Larsd. Skotta, Asker, Akershus 1801


Gjest Per Harald Jonson
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg kan heller ikke finne at noen av dem fikk barn. Kun en Lars Olsen Dæhli og Mari/Marthe Larsdt. som fikk barn i 1814.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Beklager. Ser nå at jeg plumpa uti med begge beina her. Konas navn står jo ikke i begynnelsen av krk.boka. Hun står jo under Merknad 1, og da finner jeg at Lars og Mari fikk barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dæli gård, Østre Bærum: Enka etter Kristoffer Arnesen (skifte 1786, 5 barn), Kari Hansdt., ble oppgift med Lars Olsen. Kari var 63 år gammel da hun døde i 1801. Lars Olsen var senere bruker, men det er vanskelig å få sikre opplysninger om ham og de senere brukere. Gården drives nå sammen med Østeren og Fossum.Kilde. Bærum, en bygds historie, 1920.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Harald Jonson

Takk Berit.Det jeg mest lurer på er om det faktisk står i kirkeboka at Mari Lars. Skotta ble forlovet med to ulike menn på samme dag i samme kirkesogn. Det burde jo egentlig ikkke være mulig...Jeg har desverre ikke noen egen mikrofilmleser og det er veldig tungvint å få tid på noen som er til 'fri' bruk... Derfor har jeg et lite(?) håp om at noen kan sjekke dette...Takk uansett!mvh Per Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.