Gå til innhold
Arkivverket

[#27459] Nilsine Bertine* Knutsdtr Birkeland f. 1. januar 1868 hvor var hun i 1900?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Nilsine Bertine* Knutsdtr Birkeland ble født 1. jan 1868 i Manger og ble gift den 18. sept. 1894 med Elias Severin Jakobsen (gift hos byfogden i Bergen). Jeg har fått opplyst at Nilsine Bertina ble kalt for Bertina og brukte trolig bare dette navent. Dette paret bodde på Hop i Fana, men jeg vet ikke hvilken kirkesogn Hop tilhørte på den tid så det er vanskelig for meg å søke på ft 1900. Selv om Bertina bodde på Hop, så kunne adressen vert helt en annen under ft i 1900. Jeg har fått oppgitt at hun hadde en datter som het eller ble kalt for Lisa gift Thorsen. I tilfelle noen av barna hennes ble født før 1900 så kunne det kanskje vert mulig å finne dem i ft 1900?Jeg har også fått oppgitt navn på noen av barna til Lisa, men jeg vet ikke om de lar seg finne dem heller? så jeg tenket at ft 1900 kunne vert en ledetråd i mitt videre arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Lisa og hennes mann bygde vist nok et hus like ved siden av foreldrene eller fast i foreldrene sitt hus på Hop (eller Paradis i Fana). Se forøvrig på denne lenken Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.