Gå til innhold
Arkivverket

[#27463] Verdal, N,Trøndelag


Gjest Borgny Fremo
 Del

Recommended Posts

Gjest Borgny Fremo

Søker Marit Svendsdtr. St. Trøgstad. får uekte barn Svend Mikkelsen 1791 Far Michel Joensen Trøgstad. Hvor kom hun fra? Blir gift 1794 med Hans Andersen Stornes, Verdal.Kaller seg Lyng i 1801. Hvorfor blir hennes sønn Svend oppfostret på Bye Inderøy.Vet at Stornes er et kjendt navn der men finner ingen forbindelse med Hans Andersen.Har hun nålevende etterkommere av evt. Johanna Hansdtr. eller Johannes Hansen Lyng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Haugrud

I FT 1801 finner jeg Marit Svendsdatter på Lyng Mellem gift med Hans Johannessen (ikke Andersen). De har barna Johanne og Johannes. Det kan være feil at det står Johannessen i FT 1801, men hvor har du Andersen fra ? Men om det er Johannessen er det like vanskelig å finne kobling til Grønnæsbye på Inderøy der sønnen Sven Michelsen oppholder seg i 1801. Jeg skal prøve å lete litt mer på dette når jeg kommer hjem i dag - jeg har en ganske omfattende database over Verdal og andre deler av N-T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borgny Fremo

Takker for at du vil hjelpe, likeså korrigerte etternavn. Sønn av Svend Mikkelsen, Mortinus Svendsen tok over Stornesaunet.Han er min olde, min mors farfar. Det er nok bare en tilfeldighet, eller? Hilsen Borgny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Haugrud

Jeg finner dessverre ikke noe mer om noen av disse i databasen min, og jeg klarer heller ikke å finne ut mer i kilder som jeg vet om på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.