Gå til innhold
Arkivverket

[#27473] En nøtt i Trondheim!


Gjest Severin B. Sjømark
 Del

Recommended Posts

Gjest Severin B. Sjømark

Er det noen som kan sjekke noen bøker for Trondheim??freks. kirkebøker fra strinda el. kirker i Trondheim?Jeg leter etter Ole Jacobsen, f. ca.1818 i Trondheim! Er glad for all hjelp! Her har dere ham i folketelling 1865: Lenke Takker på forhånd!!Mvh. Severin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Aasmoe

Jeg ser du bor i Trondheim. Jeg kan anbefale deg å ta en tur til Statsarkivet i Trondheim, hvor du vil finne samtlige kirkebøker for Møre og Romsdal, Sør-Trøndelag, Nord-Trøndelag og Nordland, og en rekke andre kilder for disse fylkene.Du finner adresse m/kart og åpningstider her: LenkeMvh Geir Aasmoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Bibliotekssektoren som driver fjernlån for slektsforskere, har kjøpt inn mye mikrofilm av kildemateriale. Du kan derfor også undersøke på nærmeste bibliotek om det er film og leseapparat der, eventuelt om film kan lånes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Severin B. Sjømark

Hadde tenkt meg på statsarkivet en gang.Det er vel ingen hemelighet lenger at jeg er kun 12 år!!Har aldri vært i næreheten av en ekte mikrofilm engang!!Mvh. Severin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

Hei Severin!Du må bare stå på, jeg syns det er fantastisk vis du bare er 12 år og driver med slektsforsking. Hadde jeg hatt tilgang på kirkebøker fra Trondheim så skulle jeg ha sett etter Ole Jacobsen for deg, men desverre bor jeg i en annen del av landet.Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei, og velkommen i klubben :-)Eg har trudd at eg var bra ung då eg starta med denne uuutruleg spennande hobbyen, eg var 15(no er eg på veg mot 15+15+15 :-), men det er fortsatt like gøy!!Men det eg eigentleg ville sei er at det kan godt vera at dei har kopierte kyrkjebøker(som oftast er det ein kopi), eller visst du er skikkeleg heldig, så har dei avskrift av kyrkjebøker. Då er dei som oftast skrivne på maskin. Dei er det er lett å finna fram i!!Ynskjer deg lukke til med hobbyen din!!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Severin B. Sjømark

Jeg har drevet ,ed slektsforskning i snart fire år nå så...Er ikke akkurat en nybegynner!!Takk for flotte ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Det får man si, Severin! - Jeg trodde jeg var tidlig ute da jeg var 13... Bare nysgjerrig: Hvor gammel var du da du lærte deg gotisk skrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Severin B. Sjømark

Jeg er ikke så ekspert på Gotisk men kan litt, lærte meg en del for et halvår siden med det kurset på digitalarkivet.Mvh. Severin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunnar andre myhre

Hei Severin Ved en rask kikk på FS-VRI (mormon-kirken) er det kun en fra trondheim f.1818. Oluf Nicolai JACOBSEN Roll. Født 25.10.1818 Døpt 18.04.1819 i Domkirken. Far; Jacob Roll Mor; Emilie Roll PIHLTa dette bare som en mulighet MVH Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Severin B. Sjømark

Jeg og har funnet ham for en god stund siden!Man kan aldri være sikker med Family search så jeg ville ha noen til å sjekke opp noe mer sikkert!Mvh. Severin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

HeiJeg var på Statsarkivet i Trondheim nå i sommer og der mener jeg bestemt at de har opptrykt kirkebøkene for Domsognet og Vår Frue sogn i papirformat. Da slipper du å lete på film. Det er mye enklere å lese det direkte fra boken.Jeg har noen mikrofilmer fra Trondheim på lån nå men tror de begynner litt senere enn 1818, skal sjekke i morgen. Finner jeg noe skal du få beskjed.Lykke til videre !! Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...
Gjest Severin Sjømark

Nå er det en stund siden, men jeg fant ikke noen veg med Ole Jacobsen:( Noen som hadde hatt tid til å sjekke de neste par ukene? Har sommerferie nå og litt liten tid, til å dra på statsarkivet... Kan hende det blir en dag! Mvh. Severin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.