Gå til innhold
Arkivverket

[#27483] Verdal og Ö.Rendalen: Erik Olsen Skanche og Erik Olsen Verdal - ref.22388


Gjest Helge R. Naess
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge R. Naess

Tillater meg å trrekke denne saken frem igjen: Ref. innlegg 22388 om Kirsten Madsdtr. som formodes å være stemor(?) til Erik Olsen Verdal som igjen skulle være barnebarn til Erik Olsen Skanche, Verdal = (i eller utenfor ekteskap) ?Ove Haugrud sier under 22463:'jeg har en ganske omfattende database over Verdal og andre deler av N-T.' Kan du hjelpe oss her ? Det er Erik Olsen Verdals bakgrunn som vi strever med å finne ut av. Kan du hjelpe oss med denne vanskelige saken, Haugrud Hilsen Helge N.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Haugrud

Jeg skal prøve å få lett i de data jeg har om dette i løpet av kvelden. Husker ikke noe om dette i farten. Ellers er det en brukbar sjanse for at det kan finnes noe om Erik Olsen Skanche i Roger deRobelins bok om Skanke-ætten. Denne har jeg lånt flere ganger på biblioteket, og den inneholder mye om mange grener av Skanke'r.Kommer tilbake dersom jeg finner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Takk, Haugrud - men Robelins bok kjenner jeg selvfölgelig og har kopiert alt det som kunne være nyttig for meg. PS: Jeg har hatt hyggelig kontakt med Thomas Berg i Verdal som vet mye, men vi tror nok at kildene 'sprekker' for oss, så langt tilbake i tiden. Men se etter, allikevel. Beste hilsen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Haugrud

Jeg finner dessverre ingen ting om noen Erik Olsen Verdal - ei heller Erik Olsen Skancke i min database. Det meste stopper opp omkring 1700 - bare unntaksvis har jeg noe eldre enn det, og da er det meste basert på 'usikre' kilder (diverse bygdebøker og boka om Skanke-ætten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.