Gå til innhold
Arkivverket

[#27496] Arnoldus Hess Lem og Anne Cathrine Larsdt. Bergen / Sogn og Fjordane


Gjest Siv Eidevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Siv Eidevik

HeiTakk for tipsene.Jeg er litt usikker på hvor mye som er rett på den siden. I følge digitalarkivet og store norske ble Arnoldus født i 1787, på den siden står han oppført som født 10 år tidligere. Det samme gjelder Anna Cathrine, hun levde 4 år lenger i følge den siden enn hva digitalarkivet har opplysninger om.Men, jeg ser at sønnen deres ble står oppført som født i Fredrikstad, det har jeg sett et eller annet sted at søsteren (min tipp tipp oldemor) også skulle vært. Jeg husker dessverre ikke hvor jeg fant akkurat den opplysningen. Har prøvd å søke via digitalarkivet, men der finnes det lite kilder fra Fredrikstad.Mvh Siv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS: Arnold Lem gift 11/12 1812 Ø. Fredrikstad med Anna Cattarina Larssen.Barn: Severine Cathrine Lem f. 29/8 -dpt 12/9 1814 Ø. Fredrikstad. Gift 22/2 1843 Claus Severin Friman Reimers.Arnoldus Hess Lem f. 30/10 1818 Bergen?, død 2/1 1881. Gift 11/3 1846 Andrea Olava Landmark.Ludvig f. 23/3 dpt. 5/7 1826 Ø. Fredrikstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Hei BeritSammenlignet med det jeg har funnet i kirkebøkene i digitalarkivet ser dette riktig ut. Kanskje Anna Cathrine var født i Fredrikstad?Takk for hjelpen...Mvh Siv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audun Lem

Til Siv:Regimentskvartermester og senere overtoldbetjent i Bergen Arnoldus Hess Lem ble gift 11-12-1812 i Østre Fredrikstad med Anna Catharina Larsen. Hun var døpt 12-12-1785 og var datter av underbyfoged i Strømsøe og senere politibetjent i Drammen Ole Larsen og Marie Bredesdatter Rantzau.Mvh A.PS Det ville vært artig aa se hvordan du ogsaa nedstammer fra disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Hei AudunTusen takk for informasjonen.Arnoldus Hess Lem og Anna Cathrine var mine 3 tipp oldeforeldre.Deres datter Severine Cathrine Lem var min tipp tipp oldemor.Severine Cathrine Lem og Claus Severin Frimann Reimers sin datter, Christiane Bolette Reimers var min tipp oldemor. Hun var gift med Isak Andreas Brodersen Strøm.Deres sønn Christian Bernhard Andreas Reimers Strøm og hans kone Johanne Karoline Systad var mine oldeforeldre. De hadde fire døtre, hvorav min farmor var den nest eldste.Du kan få flere opplysninger hvis du vil, det er bare å ta kontakt pr e-post : f-njoe@online.noMvh Siv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Kan dette være Anne Cathrine og hennes famile i folketellingen for 1801 ?LenkeJeg ser at hennes far var gift for andre gang og at den Anne Cathrine som står er der er oppført som hans barn. Da må vel hun ha hatt en annen biologisk mor?Mvh Siv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Takk for opplysningen Berit. Jeg visste det med databaser, problemet mitt er ikke å søke, men jeg er uerfaren når det gjelder slektsforsking og lite kjent med bla stedsnavn. Jeg er overhodet ikke kjent på østlandet, i tillegg så er et ofte snakk om gamle stedsnavn også.Mvh Siv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.