Gå til innhold
Arkivverket

[#27520] Dåp i Vår Frue kirke i Trondheim i 1821 og 1824 for Thomas og Iver Andersen


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Kan en vennlig sjel gjøre et oppslag for i kirkeboka for Vår Frue kirke i Trondheim? Det gjelder dåp for brødrene Thomas Olaus (dåp 15.4.1821) og Iver Andreas Andersen (dåp 7.6.1824). Foreldrene het Anders Thomassen og Beret Andersdatter.Opplysningene om dato for fødsel og dåp har jeg fra FS/VRI (så de stoler jeg på). Spørsmålet mitt er om kirkebokinnføringa inneholder noen opplysninger om foreldrene, f.eks. alder og hvor de kom fra?For de spesielt interesserte: Iver Andreas Andersen giftet seg 7.11.1848 i Borre kirke i Vestfold med Else Marie Christiansdatter. Han er ikke å finne i FT1865, men 1900 bor han som enkemann på Rønnild gård i Vestby, Akershus.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Her har du Thomas Olaus f. 11/3 1821.Da står det NB! Moderen er enke Berete Andersdatter logerende hos tømmermand Erik Melbye og der født barnet.Faderen angeves at være ungk. og søfarende Andreas Thommassen Brubak, for naaværende borte paa skreifiskeria.Iver Andreas f.13/4-1824. ungkarl og matros Anders Thomassen Brubak og enke Beret Andersdatter.Faddere til Iver er: Konen Marit Dahl, D.Katrine Thyholdt,pigen Beret Sivertsdatter,tømermand Gunder Ristad,Niels Lindgaard, Thomas Brubak.Notat: saaledes efter opgivelse af barnets moder.Det står alltid LITT mer i kirkeboken.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk skal du ha! Joda, kirkeboka har ofte litt mer å by på enn LDS. I dette tilfelle vil jeg vel si mer fargerikt, også!Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.