Gå til innhold
Arkivverket

[#27525] Skifte etter Sivert Kristiansen


Gjest Gullbjørg Storvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Tårnvekter Sivert/Sjur Krisiansen, Bergen døde 7.08.1870. Finnes det et skifte etter han, og hvem var hans etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det ble holdt skifte etter Sivert Kristiansen og hustru med sluttdato 16. februar 1871. Sivert Kristiansen etterlot seg ikke barn, og ble arvet av søsteren Louise Kristine Hansen, 'hersteds', mens konen hadde etterlatt seg en uekte datter Karoline Gjertine Thomassen, gift med litograf Albert Erichsen, St. Louis, Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Tusen takk for svaret. Da har jeg ett spørsmål til: Louise K.Hansen døde 14.07.1883 i Bergen. Var det et skifte etter henne, og hvem var hennes etterlatte? Takknemlig for svar. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Opplysningene i dødsfallsprotokollen samsvarer ikke helt, men det er vel trolig denne: Lovise Sørensen, Daglønners enke, bosatt 20-26, død 13. juli 1883. Hun etterlot seg sønnen feiersvenn Hans Hansen, 32, og datteren Ingeborg Hansen, 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Dessverre er ikke dette rett person. Sivert og Lovise var søsken. De var f. i Askvoll, hun i 1795, og han i 1798. Lovise var først g.m. Søren Sørensen Flem og hadde med han 5 barn. 1830 giftet hun seg som enke med Hans Hansen Lisebrekke, men jeg tror ikke de hadde barn sammen. Ved tellingene i 1865 og 1875 bodde hun som enke hos datteren Anne Lovise og hennes mann Ole Olsen Vatne. Alt det andre stemmer, jeg kan derfor ha tatt feil på Lovises dødspunkt. Mulig du kan hjelpe meg likevel. Tusen takk uansett. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.