Gå til innhold
Arkivverket

[#27526] skiptvet og rakkestad


Gjest Eva    Carolusson
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva    Carolusson

Anders Simonsen født 17.1.1843 Sletner Skiptvet og hans hustru Oline Olsdatter født 7.12.1838 Nordby pl. Rakkestad.De gifter seg 25.11.1865- Rakkestad. Anders foreldre er: Simon el. Simen Nilsen og Anne Mathea Andersdatter.Vigd 28.8.1830 Skiptvet. Anne Mathea er døpt 6.6. 1808. Sletner. Olines foreldre Ole Pedersen og Marie Pedersdatter.Er det noen som kan hjelpe meg å finne aner til nevnte personer. Hilsen Eva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Carolusson

Hei Magne. Takk for svarene,det var kjempefint .Det jeg mener er: Anene til Simen Nielsen og Anne Mathea Andersdatter, Anne Mathea er døpt 6.juni 1808 født på Sletner i Skiptvet, Simen Nilsen er født samme år som Anne Mathea.Ole Pedersen og Marie Pedersdatter Nordby plass Rakkestad , altså aner vidre på nevnte personer. Har du noen tips å gi meg ? Hilsen Eva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Hei,foreldrene til Anne Mathea har du i innlegg 2. Deres vielse er her: LenkeNår det gjelder Simen Nilsens dåp finner jeg i Østfold kun en person som døpes i Rygge i 1803. Jeg synes ikke det er grunnlag for å anta at det er riktig person.Jeg synes du skal slå opp det vi har funnet på FS i originalkildene. Har du hellet med deg står det mer der.M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.