Gå til innhold
Arkivverket

[#27533] Numedalsbanen


Gjest Reidar Oddløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidar Oddløkken

Jeg er litt interessert i opplysninger om byggingen av Numedalsbanen, og har lest at den ble åpnet i 1927, men jeg kunne vært interessert i å vite hvor byggingen befant seg rundt 1910 og noen år utover, og om det finnes litt historikk med navn og bilder av anleggsarbeiderne på den tiden.På forhånd takkvennlig hilsen Reidar Oddløkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Tusen takk for de fine lenkene, så nå har jeg litt å studere på, og jeg kan fortelle grunnen til at jeg lurte på litt historikk rundt anleggsarbeidet med Numedalsbanen, for etter hva jeg har hørt skal søsken av bestefar ha vært med under byggingen, og traff sin ektefelle på anlegget. Men det er ikke sikkert de er omtalt noe sted.vennlig hilsen Reidar Oddløkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Torgeir Ryen

Hei Reidar!Om denne saken fortsatt er av interesse har jeg i lenken funnet et dokument som kanskje sier noe om det du lurer på.Du får kontakte biblioteket slik at de skaffer deg dette.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.