Gå til innhold
Arkivverket

[#27540] Carl/Charles Reinhart født i Tyskland rundt 1836


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Søker informasjon om i hvilke fora man kan lete etter tyskere som emigrerte til England rundt 1860.Søkre linjenen bakover for Carl/Charles Reinhart, født rundt 1836 i Tyskland, yrke 'bullion dealer' - vet dessverre ikke hva dette innebærer - finner det heller ikke i ordboken. Han het nok Carl, men kalte seg Charles da han flyttet til London rundt 1860 - gift der på den tid med en May Ann NN. Begge døde etter 1881.Sønn Charles William Reinhart, født 21 nov 1867 i London. Gift i London rundt 1888 med Sabra Ann Cockrill. De emigrete til USA, hvor sønnen Chrles Alfred Reinhart ble født 22 dec 1889 i Balitmore, Maryland. Charles William død i New York før 1899. Sabra Ann gift igjen 23 nov 1899 på Manhatten, New York med ungareren John Andrew Hoeniche, dirigent. Familien flyttet til Chicago.Reinhart er nok et vanlig navn i Tyskland - vanskelig å vite hvor man skal begynne å lete. Takknemlig for hjelp. Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Jeg har fått beskjed fra min slekt i USA som jobber med genealogien der at det bare står Germany - jeg skal dobbeltsjekke det og komme tilbake. Takk Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Falk Liebezeit

Du kan proeve med statsarkivet i Hamburg: poststelle(kroell)staatsarchiv.hamburg.deMuligvis står han i skipslistene de har derbullion finner jeg bl. a. som soelv- eller gullsnor på klærne, gjerne på uniformHilsenFalk Liebezeit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Takk til Falk Liebezeit - jeg skal forsøke statsarkivet i Hamburg!Videre til Tore - har fått svar fra USA. Det er British Cencus 1881 de er funnet i, og der står det bare 'Germany' på ham (Reinhart er skrevet Reinhardt). Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Ja, i 1881 kunne en forvente å finne formen Germany. Men ikke omkring 1860, da han skal ha flyttet. (Da sto det sikkert i de engelske kildene navnet på det tyske landet han kom fra.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Takk Tore, vet du om det er noen sted man kan gå inn på folketelling rundt den tid i London? Jeg får ellers forsøke å finne et arkiv der borte. Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg ser at en Sabra Ann Cockrill giftet seg i september 1881 i Camberwell, London Surrey. Det står dessverre ikke hvem hun giftet seg med, men navnet er jo så uvanlig at jeg vil tro at dette må være damen som ble kona til Charles William.Ifølge tellingen i 1881 er han da 19 år gammel, og altså ikke født i 1867, - så da blir det jo mulig. Men det er vel tvilsomt om hans fars fødested er innført ved denne ekteskapsinngåelsen, så da er vi vel like langt. Ville bare nevne det :-)Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Hei Arne - må jeg få spørre om hvilken kilde du har funnet giftemålet. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på alder i 1881. Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Dette er funnet ved søk hos Ancestry.com (krever abonnement). Databasens navn er 'England and Wales, Civil Registration Index: 1837 - 1983.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.