Gå til innhold
Arkivverket

[#27544] Slaktermester Flatås, Levanger


Gjest Sissel Endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Endresen

Hallo! Jeg har forsøkt å skrive til Levanger historielag, men har ikke fått noe respons. Jeg har nylig fått opplyst at min tippoldemor (Elen Anna Christiansdtr. f. 19.06.1846 i Skogn) fikk et barn utenfor ekteskap etter at hun ble enke etter Jon Holm i Stjørdal.Denne datteren sitt navn var Hanne Flatås, hun var gift med slaktermester Flatås i Levanger. Jeg forsøker å finne ut flere opplysninger om disse 2 personene, men får det ikke til. Håper noen kan hjelpe meg.Med vennlig hilsen Sissel Endresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Forsøk å få låne Levanger bys historie av Reidar Strømsøe fra 1967.Så vidt jeg husker lå Flatåsbutikken i Kirkegata like ovenfor kirka - i en hjørnegård.Det var mor, far og en datter f kr 1912.Det er også to forfattere som har gått gatelangs i Levanger og beskrevet gårdene med deres brukere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.