Gå til innhold
Arkivverket

[#27549] Sunndal / Tolga: Skolelærer Torber Arnesen f. ca. 1710


Gjest R. Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest R. Hagen

Hei,Søker opplysninger om min 5-tippoldefar Torber Arnesen som var skolelærer f. ca. 1710 Sunndal d. Os i Tolga.Han var gift med Dordi Embretsdatter Holm f. 1715 begr. 3.4.1774 i Os.Mvh. Randi Hagen, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner dette i FS/IGI – en mulig kandidat?TORBER ARNESEN Male Event(s):Birth: Christening: 20 FEB 1709 Tingvoll, More Og Romsdal, NorwayDeath: 25 MAR 1709 Burial: Parents:Father: AREN JORDAL--------------------------------------------------TORBER ARNESEN Male Event(s):Birth: Christening: 25 FEB 1714 Tingvoll, More Og Romsdal, NorwayDeath: Parents:Father: ARN QVENSET--------------------------------------------------Sunndal og Tingvoll ligger jo ikke langt fra hverandre, men det beste er vel å sjekke kirkebøker og bygdebøker. Dette er vel ekteskapet i Tolga: TORBER ARENTSEN Male FamilyMarriages:Spouse: DORTHE INGEBRETSDRMarriage: 29 SEP 1745 Tolga, Hedmark, NorwayDet ser ut som Torber og Dorthe har to barn: Berthe, døpt 24.6.1751, Tolga, og Torber (jr.), døpt 12.6.1753, Tolga. Dette er vel sønnen i Tolga i 1801 Lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Hei RandiOm du ser under innlegg 22335 her i debattforumet så etterlyste jeg samme person for litt siden. Torber er 5. tippoldefar til min mann også, jeg var på biblioteket i dag for å låne bøkene for Tingvoll, men den var utlånt, har satt den i bestilling, og skal se hva jeg finner når jeg får den. Jeg sjekket gjennom bøkene for Sunndal og der kunne jeg ikke finne noe.Om du tar kontakt med meg på mail : hheen@c2i.net, kan jeg gjerne utveksle opplysninger med deg.Mvh Hanne Heen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Tollan

Anbefaler bygdeboka for Engerdal, bind 1 (red. Ottar Andersen). Den kan biblioteket sikkert fjernlåne. Der står det litt om denne skoleholderen og ganske detaljert om etterslekta. (Dog ikke fødsels- eller dødsår for ham.) Mvh Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Aas

Innlegg 2 gav meg trolig gjennombruddet på Torber Arnesens opphav, min ane nr 240. Jeg har i sin tid bladd kjapt gjennom Sunndalsbøkene, type gård og ætt, uten å finne ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.