Gå til innhold
Arkivverket

[#27570] Sletner i Skiptvet og Nordby plass i Rakkestad.


Gjest Eva Carolusson
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Carolusson

Anders Albrigtsen og Kirsti Jonsdatter,Sletner,Skiptvet. Ole Pedersen og Marie Pedersdatter , Norby. pl., Rakkestad.Anene til nevnte personer, finns det noen som kan hjelpe meg med det? Eva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Jeg sitter med en av kirkebøkene for Skiptvet, men jeg har ikke klart å finne sikre foreldre til Anders og Kirsti. Kirsti er ofte å finne som fadder i kirkebok 4. Jeg vet ikke hvor mye du har om henne, søsken etc.Du har vel vært inne på 1801-tellinga for Skiptvet hvor du finner henne under gården Widenæs nordre.Her er også hennes bror Anders Jonsen å finne på samme gård. Sletner var nok en husmannsplass på denne tida, men ble jo senere selvstendig bruk.Mitt råd til deg er vel å søke i kirkebok 3 i Skiptvet etter Kirsti Jondatters og broren Anders Jonsens dåp, hvor foreldrenes navn vil komme fram.mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Carolusson

Hei Vigdis. Hj takk for opplysningene ang. Kirsti , vet absolutt ingenting om de personene jeg etterlyser. Har prøvd på alle mulige måter å finne dem så jeg er glad for alt jeg kan få vite om dem. Vennlig hilsen Eva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS. Funnet dåpen til Simon Arnesen, dpt. 19/9 1790 Skiptvet, foreldre Arne Aslacksen og Kirsti Joensdt. Marthe Andersdt. f. 24/9 dpt. 26/9 1799 Skiptvet, Anders Olsen og Kirsti Jonsdatter.Arne Aslachsen gift 13/9 1790 Skiptvet med Kirsti Joensdt. Ikke funnet noen vielse med Anders Olsen.Dette må sjekkes mot kirkebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.