Gå til innhold
Arkivverket

[#27581] ÅLESUND - Eline Dorthea Hansen


Gjest Rolf Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Mathisen

Jeg leter etter min mors tante; Eline Dorthea Hansen. Hun var født i Hadsel 17 Apr 1868 og iflg. min mor, så døde hun i Ålesund på 1920-tallet. Er det noen i området som klarer å finne noe mere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Rolf Mathisen

Det eneste jeg vet utenom fødselsdato er at hun var ugift. Sansynligvis er det hun som er i Bodø i 1900-tellingen, hvor hun hadde en søster. Da var hun ugift sydame. Trolig har det gått henne godt og at hun har hatt hus eller leilighet, for iflg. min mor var det snakk om arv og en lysekrone da hun døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Sulesund

Jeg kan ikke finne henne som død i Borgund før 1939(del av nåværende Ålesund og omliggende kommuner Giske, Sula delvis Skodje). Adresse- og ligningsbok for Ålesund 1908-09 er hun ikke, ei heller 1919-1920 adressebok for Ålesund. Alle med inntekt skulle stå i skatteligningen i 1908.Er litt vant til at det heller ville være registrert fødselsår 1869 på en person f. 1868 enn motsatt. Hvertfall i 1865 ser jeg det. I 1900 var vel tellingene mer nøyaktige?Om det er hun som er i Bodø er hun kanskje på vei sørover, vet du om der var noe slekt i Ålesund eller omegn? Der er en Anton Hansen som losjerer i Molovegen, f. 1876 i Hassel. Kan det være Eline sin bror? LenkeKan hun ha brukt et annnet navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.