Gå til innhold
Arkivverket

[#27587] Erik Bersvendsen Hjellum,F.1789 Sel sogn


Gjest Gullbjørg Storvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med opplysninger om han? Dette vet jeg: Han var f. 1789 på gården Hjellum som yngste sønn V Bersvend Olsen Hjellum, og døde 1867 i Nord Fron. Han ble gift 1815 med Kari Jacobsdtr. Breden. Hun var 32 år ved ekteskapsinngåelsen. De fikk sønnen Ole i 1817, og han ble konfirmert 1830. I 1865 finner jeg han på Nestehaugen i Kvam n.Fron som enkemann hos sønnen Knud Eriksen og kona EliNilsdtr. Knud oppgis å være 46 år (f.1816) i N.Fron og Eli , 49 år, f.i S.Fron. Ved gjennomgang av microfilmer for de nevnte områder har jeg ikke hatt tid til å se etter event. etterkommere etter noen av disse sønnene, eller om Erik hadde andre barn. Om noen vet, så er jeg glad for å få hjelp. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

ERIK BERGSVENSEN Marriages:Spouse: KARI JACOBSDRMarriage: 10 MAR 1816 Vaagaa, Oppland, Norway--------------------------------------------------Finner bare disse to sønnene:OLE ERIKSEN Event(s):Birth: 06 APR 1817 Christening: 02 MAY 1817 Vaagaa, Oppland, NorwayParents:Father: ERIK BERGSVENDSENMother: KARI JACOBSDR--------------------------------------------------KNUD ERIKSEN Event(s):Birth: 09 JUN 1820 Christening: 18 JUN 1820 Vaagaa, Oppland, NorwayParents:Father: ERIK BERGSVENDSENMother: KARI JAKOBSDR--------------------------------------------------Her er Erik, føderådsmann, hos sønnen Knut på Nestuehaugen, Nordre Fron, 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60518.wc2&gardpostnr=553&personpostnr=3586&merk=3586#ovre>LenkeI 1865 har Knut og Eli ingen barn hos seg, og vi finner dem fremdeles på Nestuehaugen i 1875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Hei. Tusen takk til dere begge to. Det meste av det hadde jeg, men ikke ekteskapsdato/år for Erik og Kari, og heller ikke Knuds fødselsdag. Det var veldig fint å få de dataene. Kanskje ble det ikke etterkommere etter noen av sønnene, men jeg er fortsatt mottakelig for informasjon. Hilsen Gullgjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.