Gå til innhold
Arkivverket

[#27588] Peder Jensen, f.ca.1807 og Anne Nilsdatter, f.ca. 1808, begge fra Odalen


Gjest M. Nicolaisen
 Del

Recommended Posts

Gjest M. Nicolaisen

Jeg ser etter opplysninger om Peder Jensen og kona Anne Nilsdatter. I 1865-tellinga for Næs er Peder 58 år gammel og Anne er 57 år gammel, og begge skal være født i Odalen.I følge FS blir en Peder Jenssen gift med Anne Nielsdr. 24.04.1832; i Sør-Odal i Hedmark. Det er mulig dette er dem; men trenger hjelp til å sjekke dette ytteligere.Håper noen med tilgang til bygdebok for Sør-og Nord-Odal kan gjøre oppslag.Mvh M.N.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Jeg har funnet følgende om disse personene. Peder Jensen f 1807 i Tronbølbråten ble g 1832 m Anne Nilsdatter også f 1807 fra Vestaberg under Spikset. De hadde disse barna: Karen f 24.5.1830 i Vestaberg, Nils f 29.7.1832 i Vestaberg, Jens f 26.11.1834 på Vestre Spikset død 1.3.1852 i Nes, Oline f 21.9.1839 på Dysterud-eie, Peder f 1842 i Nes og Anton f 1847 i Nes. De flyttet til plassen Mellum under Togstad i Nes omkring 1840.Peder hadde foreldrene Jens Pålsen f 1769 fra Karteruddalen og Kari Pedersdatter f 1770 fra Snekkermotangen. De bodde i Tronbølbråten.Anne Nilsdatter hadde foreldrene Nils Nilsen f 1771 fra Vestaberg og Eli Olsdatter f 1767 fra Sundbakken.Du vil finne mer i bygdebøkene for Sør-Odal, bind 7 inneholder opplysninger om Vestaberg på side 304 og Sundbakken på side 418. Bind 3 side 348 viser Tronbølbråten, side 174 finnes opplysninger om Snekkermotangen. Karteruddalen finnes i bind 8, men der er det ikke kommet med noen opplysninger om Jens. I bind 7 side 185 står det imidlertid litt om foreldrene.Håper du finner noe av interesse, hvis ikke kan jeg hjelpe deg videre hvis du vil.Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M. Nicolaisen

Takk for svar Pål! Opplysningene du gir meg er svært interessante; jeg har tenkt å fjernlåne bygdebøkene du nevnte så jeg får lest alt selv. Jeg leste gjennom tema 16583; må si det er et spennende puslespill jeg har dumpet borti. Igjen; takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.