Gå til innhold
Arkivverket

[#27592] Søker etter Edmar Benjaminsen


Gjest Roy Køllersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Solås

Edmar ankom Ellis Island med Bergensfjord den 23. des. 1924. Hans bosted var Fagervika, Nesna. Far: Køller E. Benjaminsen. Han skulle til sin 'Second Cousin' i Granite Falls, Minnesota.Edmar hadde god mental og fysisk helse, blondt hår og blå øyne. Ett arr på høyre hand.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Køllersen

Takk til Arne Solås. Kan du finne mere om Edmar . Han brukte også etternavnet Berg. Edmars bestefar var jo fra strømøen Manger prestegjeld. Hilsen Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei Roy -Jeg har dessverre ikke klart å finne Edmar i 1930-tellingen, og heller ikke noen dødsregistrering. Jeg skal lete litt til, men hører du ikke mer fra meg, så har jeg heller ikke funnet noe. Er du helt sikker på at han ikke omkom før 1930? Du kjenner jo til at han omkom under fiske nær Seattle. Er dette opplysninger du har fra et brev, eller kun en muntlig overføring?Navnet på hans 'Second Cousin' var Martin O. L. Olson. Om du vet hvem han var, og kan gi meg hans fødselsår, så kan jeg jo også se om han lar seg finne i 1930 og om Edmar bodde hos han da, og kanskje med et 'amerikanisert' navn.Om Edmar var norsk statsborger, så ble det vel fra amerikansk side sendt en melding til norske myndigheter om hans dødsfall, slik at han KAN være innført i kirkeboken for det sogn han tilhørte her hjemme. Har du sjekket det?Om det er slik å forstå at du også ønsker opplysninger om hans aner på Strømø i Manger (Herlø?), så bør du vel helst starte et nytt tema hvor du tar med det du allerede kjenner til om hans forfedre.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Køllersen

Hei Arne. Takk så langt for hjelpen. Navnet på hans 'Second Cousin' var nytt for meg , skal prøve å finne ut om han omkom før 1930 for det er jeg ikke sikker på. Angående hans aner fra (også mine) fra Manger så kan det bli et nytt tema. Vennlig hilsen Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Køllersen

Hei Arne. Etter det jeg har fått opplyst nå skal Edmar ha omkommet høsten 1934. Det er bare muntlige opplysninger jeg har. Ellers ingen opplysninger om hans Second Cousin. Takk igjen for hjelpen. Hilsen Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.