Gå til innhold
Arkivverket

[#27620] Anna Johannesdtr. g. 1783 m. Willum Østensen - hennes foreldre ?


Gjest Sylvi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sylvi Hagen

Er det noen som kjenner til hvem som er foreldre til Anna/Ane Johannisdtr. f. ca. 1759 ? Ved g. er oppgitt at hun kom fra gården Dalland. Willum og Anna bosatt først på Dalland, siden Vågenes. mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette er vel giftermålet i Manger i 1783 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=manv1759&gardpostnr=1239&merk=1239#ovre>LenkeSer Willum og Anna får sin eldste sønn, Anders i 1783 Lenke Av lenken ser man også at foreldrene bor på Dalland da barna Ingeborg og Johannes ble født. Ser at ekteparet senere fikk tre barn til da de var bosatt på ”Wogenæs” i Bø sogn.Ser at Johannes Andersen og Ingeborg Knutsdatter Dalland får en sønn Anders i 1760 Lenke Dette kan muligens være foreldrene til Anne, siden hennes barn har navn som er felles med dette paret: Anders (Andersen), Johannes og Ingeborg. Her er det en Ingeborg Knutsdatter Dalland som blir gravlagt i Manger i 1783, 58 år gammel (f.ca. 1725)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Tusen takk til deg, Grethe Flood, for innlegg og søk du har gjort.Jeg har allerede funnet alle barna til Willum Østensen og Anna Johannesdtr. + foreldre til Willum.Det er foreldre til Anna som er vanskelig å finne. Jeg har sett den Anders døpt 25.05.1760 på Dalland og lurt på om han kunne være bror til Anna, men jeg finner ikke at Johannes Andersen og Ingebor Knudsdtr. fikk datteren Anna/Ane.mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Beate Runde

Hei Sylvi!Jeg fant Johannes Andersen Dalland i skifteprotokollen for Nordhordland, så jeg la inn spørsmål om skifte etter ham i Arkivforumet, tema 27662.Så får vi se om vi får vite noe mer :-)mvh Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.