Gå til innhold
Arkivverket

[#27622] Min tipp-oldefar Anders Johannesen d.før 1865 Tune/Sarpsborg. Hvem var han?


Gjest Rigmor Waler Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei :)Min oldemor Sørine Andersdatter ble f. 1.oktober 1856 - dpt. 19.oktober 1856 Greaker/TuneI FT 1865 bor hun sammen med sin mor Birthe/ Berthe Maria Tollevsdtr. i Sannesundsgaden i Sarpsborg. Moren er enke og sies å være 41 år. Hennes bror Ole Anton 10 år.Lenke Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvem hennes far/min tipp- oldefar Anders Johannesen f 18?? - d. før 1865 var, og hvor han kom fra?Sørines mor Birthe/Berthe Maria Tollevsdtr. f. 20.august 1825 Tune - dpt. 2.oktober 1825, var datter av Tolf/Tollef Syversen f.17.februar 1799 Katteknøs, Tune (Iflg. FS/VRI) og Anne Cathrine Jørgensdatter f. 1781 Østre Fredrikstad dpt. 15. mai 1781 (Iflg. samme kilde)Anne Cathrine Jørgensdatter bor FT 1801 i Fredrikstad i 13de Quadrat No 108 og 109 sammen med moren som er enke. Anne Cathrine opplyses å være 20 år i 1801 (Iflg. FS skal hennes far være en Jørgen Sternberg) Jeg er også svært interessert i opplysninger om han.Alle opplysninger mottas med stor takknemlighet.Mvh. og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Rigmor  Waler Iversen

Hei igjen :)Jeg prøver meg en gang til, om noen kan være så snill å hjelpe meg med opplysninger om min tipp-oldefar Anders Johannesen.Mvh og 'Smil' fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Rigmor Waler Iversen

Det gjelder å ikke gi opp håpet, så jeg prøver igjen på den nest siste dagen av året.Kan noen hjelpe meg å finne ut av hvem min tipp- oldefar Anders Johannesen f 18?? - d. før 1865 var?Jeg vet heller ikke når Birthe/ Berthe Maria Tollevsdtr. ble gift med Anders Johannesen.Jeg har kun hørt snakk om to barn av ekteparet. Ole Anton f. ca 1855 (11 år i FT 1865) og min oldemor Sørine f. 1856.Muligens ble de gift omkr. 1854/55?Når det gjelder Jørgen Sternberg som jeg også nevner, har jeg fått svar på noen spørsmål her:Lenke Mvh og et håpefullt *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Jeg har lett og lett på FS etter Anders Johannesen, med f. ca 1820, +/- 10 år, men det blir den berømte nåla i høystakken, som du ikke finner før du detter rett oppå den.Jeg stoppet opp litt ved en Anders Johannesen Fuglenes, som blir f. 5.okt. 1815 Fuglenes, Rakkestad.Han var sønn av Johannes Eriksen Fuglenes og Gunhild Svendsdatter Bjørnstad.Er det noen som har kjennskap til hvem denne Anders Johannesen Fuglenes ble gift med?Det er bare gjetting fra min side, men har vært borti Fuglenes tidligere og stoppet derfor litt opp ved han.*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.