Gå til innhold
Arkivverket

[#27629] Kiersten Andersdatter fra Nes,Akershus


Gjest Per Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Evensen

Kiersten var födt i 1759,gift med Ole Andersen,som var husmann under Walstad Övre.De hadde bla datteren Marte Olsdatter,Kvernstua (Dette har jeg fra 1801-tellingen for Nes,Akershus.) Er det noen som vet noe om forfedrene til Kiersten?mvh Per Evensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Dette lyder kjent, men kan dessverre ikke hjelpe deg herfra. Om du ikke har fått svar innen helgen, kan du 'løfte opp igjen' etterlysningen så skal jeg se om hukommelsen fungerer denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Evensen

I tillegg til hva som er nevnt i innlegg 1,har jeg fått greie på at dette var Oles ekteskap nr2 og Kierstens ekteskap nr1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Brumer Bratvold

I bygdebøkene for Nes, bind I, s 103, Valstadflaen: Ole Andersen g. 1. gang med Marte Olsdtr d. 1789, 30 år gammel. Bars: Maria, f. 1784, Anne f. 1786, Marte f. 1789. Ole Andersen ble gift 2. gang med Kjersti Andersdtr. Barn: Marte f. 1790, Anne Kristine 1792, Anders 1794, Mari f. 1801. Ole Andersen døda antakelig like etter 1800. I 1804 er hans enke oppført som inderst.I kirkebøkene for Nes, fødte: nr 22 i 1761: Kirsti, foreldre Anders Paulsen og Mari Kristensdtr på Grinkelsrud.Ekteviede: 05.01.1790: Enkemand Ole Andersen Walstadeie og pigen Kirsti Andersdtr Walstad. De ble trolovede 16. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.