Gå til innhold
Arkivverket

[#27661] Hvor er 'Lærdalen SB'


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Hei,Jeg 'sakset' dette fra FamilySearch/IGI:Gjermund PEDERSEN (AFN: 1H53-H9F)Event(s): Birth: 5 May 1874 Trysil, Hedemark, Norge Christening: 11 Oct 1874 Lordalen, Trysil, Hedemark, NorgeParents: Father: Peder PEDERSEN (AFN: 1H53-H4D) Mother: Gjertrud OLSDATTER (AFN: 1H53-H5L)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Joda; der har vi enda et bevis på at utskjelte Familysearch er god å ha!Uten tvil blink. Takk skal du ha; da skal jeg forsøke å nøste videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Lærdalen NB = Lærdal i Nordre Bergenhus amt, altså Lærdal i Sogn (og Fjordane). Men om det er rett i høve til denne karen, er noko anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Takk for utfyllende opplysninger.Selv om Bjørn ga forklaringen på 'Lærdal NB' kan det ikke være tvil om at det er rett mann i Trysil. Alt stemmer; inklusive gjenbruk av navn. Dessuten sier familietradisjonen at han var fra 'Østerdalen'.Jeg kan ikke forstå¨annet enn at det ved registrering eller avlesing har vært feilaktig tenkt på Lærdal i Sogn.Skulle noen her ha ytterligere kjennskap til familien tar jeg imot opplysninger med takk! (det er dette med at det er unødvendig å finne opp kruttet flere ganger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Bare en liten opplysning: Lørdalen skrives i dag Ljørdalen.Ikke godt å vite for en som bor ved Mjøsa kanskje. Mulig det er lettere å nøste framover i tid med den nye skrivemåten. Hilsen til Toten fra Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Takk - men der var min kone som har bodd på 'den gælne sida' i mange år et par timer foran deg: Hun visste det!Kjekt med blandingsekteskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.