Gå til innhold
Arkivverket

[#27671] Oppslag i Våler kirkebok 1812-1813


Gjest Vigdis Skaar Nygaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Jeg ønsker opplysninger om min ane Torer Syversens andre ekteskapsinngåelse. Torer var gjestgiver på Hoel i Skiptvet da han giftet seg med Thore Arnesdatter, sent på året i 1812 eller begynnelsen av 1813. Vielsen er ikke registrert i Skiptvets kirkebok. Jeg har grunner til å tro at vielsen skjedde i Våler. Kan noen hjelpe meg?mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Dette ble du kanskje ikke klokere av. Det er noe gærn't som skjer med noen av disse lenkene.Men ved å gå inn på FamilySearch/IGI og søk på de to navnene, kom bryllupet opp. Tore Arnesdatter var vistnok født i 1776 mens Thorer døde i 1849. Jeg vet jo ikke om dette er riktig, men slik står det. Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Jeg er redd at kilden her er bygdeboka for Våler. Jeg må vite hva som står i kirkeboka.Jeg prøver med det også å finne ut hvor Thore Arnesdatter var fra. Torer og Thore fikk sitt første barn døpt i Skiptvet i 1813 og det står ingenting i kirkeboka om at de ikke er gift. Torer mistet sin første kone tidlig på året 1812.mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Min Thore Arnesdatter er identisk med henne i FT-1801-lenken over. Datter av Inger Thordsdtr Mysen fra Eidsberg og Arne Jansen Holst fra Romerike, født Grue, Hedmark. Thore født 1776 på Kån, øvre som det het dengang, Rakkestad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.