Gå til innhold
Arkivverket

[#27692] Hasledalen i Varteig/Tune eller Skiptvedt i Østfold?


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Jeg forsøker meg igjen med Andreas Mathisen Hasledalen. I kirkebøkene står det Hasledalen af Var når han nevnes. Jeg har fått informasjon om at Var må være Varteig altså Tune. Sitter nå og leser Gårdshistorie for Eidsberg bind IV, og finner Andreas datter Anne Magdelena omtalt under Furulund - her står det at hun er datter av husmann Andreas Mathisen Hasledalen av Skiptvedt..... han giftet seg i Rakkestad 19 apr 1837 med Anne Matria Henriksdatter Grav. Finnes det Hasledalen både i Varteig og Skiptvedt? Eller vet noen hvem han var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I 1865 finner jeg gårdsnavnet Hasledalen i Varteig, Aremark, Eidsberg, Skiptvet og Rakkestad, alt i Østfold.Her er vel ekteskapet i Rakkestad i 1837 – funnet i FS/VRIAndreas MATISEN Age At Marriage: 22Sex: Event(s): Birth: Parents: Father: Matis LARSEN Marriage: Spouse: Anne Maria HENRIKSDRAge At Marriage: 22Marriage: 19 Apr 1837 Place: Rakkestad, Ostfold, NorwayHer står det at farens navn er Matis Larsen.Finner to barn med foreldre Andreas Mathisen og Anne Henriksdatter, begge døpt i Tune: Andrine, født 29.3.1838, døpt 11.5.1838 Anne Magdalene, født 9.4.1843, døpt 24.9.1843 (død 13.4.1878).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Takk som alltid, Grethe - det er en stund siden jeg har jobbet med denne grenen. Anne Magdalena er min tipp-oldemor - jeg har henne registrert som født i Tune og døpt i Skiptvedt, jeg får ta meg en tur til filmrullene for å eliminere de forskjellige Hasledalene! Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.