Gå til innhold
Arkivverket

[#27695] S&F: Foreldre til Johannes Nilsson Bjordal (f. ca 1737 Dale/Gaular, d. 1827)


Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Er det nokon som kan hjelpe meg med å finne ut kven som er foreldra til Johannes Nilsson Bjordal (info frå Solund Bygdebok) som vert gift i Solund og bst. Færøy: Lenke ?På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg kan ikke hjelpe deg med foreldrene til Johannes, men gården Bjordal finnes i Fjaler, tidligere Ytre Holmedal. Dale er også i Fjaler, som er nabokommune til Gaular. Det finnes også Bjordal i Høyanger kommune.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Det døpes en Johannes Nilsen 29.9.1737 i Askvoll. Far Nils Tege - dette fra FS.Tege er trolig Tejge i 1801 tellingen for Askvoll - Teige i 1865 tellingen for Hyllestad. Gården ligger i Øen i Hyllestad. Kanskje verdt å sjekke.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Takk til deg Odd for innspill, skal sjekk Bygdebok for Hyllestad og sjå om det står nevnt noko om denne familien der.M.v.h. Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Det kan vel også være lurt å sjekke bygdeboken for Fjaler. Tror Bjordal må stå i bindet som omhandler Guddal sogn.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Wilhelm Johnson

Jeg har registret at foreldrene til Johannes Nilsson Bjordal skal være Nils Endreson født i Bjordal i 1694 og død i 1748. Han var gift med Mari Pedersdtr. fra Hovlandsdal.mvhNils Wilhelm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.