Gå til innhold
Arkivverket

[#27704] Eldre kirkebøker for Stange i Hedmark ?


Gjest Thorbjørn Granlund
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Jeg lurer på hvor langt tilbake man kan komme i kirkebøker for Stange i Hedmark ? Er det noen som kan svare meg på om det er muligheter for og få sjekket kirkebøkene før 1750 ? Er takknemlig for alle svar. Med beste hilsen:Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Takk for svaret. Men jeg lurer også på om noen har lagt ut disse kirkebøkene, eller om jeg må reise på Statsarkivet for å finne det jeg søker etter. Har sendt mail til Hedmark Slektshistorielag om de samme forespørsler, men har ikke fått noe svar. Med beste hilsen:Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nyman

Hedmark historielag har utgitt hefter av dataregistrerte kirkebøker for Stange fra 1715 og fremover, som er til salgs. Jeg vet ikke hvordan man legger inn lenker, men adressen er /www.hedmarkslekt.no/tilsalgs.htm.Så vidt jeg vet ligger ikke disse kirkebøkene på nettet, og det var vel det du var interessert i først og fremst, men å ha dem 'i handa' er jo heller ikke noe dårlig alternativ.m.v.h. Kari Nyman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Du trenger ikke å reise til Statsarkivet. Du kan låne mikrofilmene på ditt lokale bibliotek og lese de der hvis de har mikrofilmleser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Til Kari Nyman, Narvik. Jeg har prøvd å sende en mail til denne adresse du oppga, som var: www.hedmarkslekt.no/tilsalgs.htm men får bare beskjed fra server om at adressen er ukjent. Med beste hilsen:Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nyman

Ja det var ikke epostadressen, men adressen til deres oversiktside over hvilke kirkebøker de har til salgs jeg oppga, trodde det var det som var interessant.mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.