Gå til innhold
Arkivverket

[#27707] Carl Friderich Holvein Bergen ca 1820


Gjest Siw Agnalt
 Del

Recommended Posts

Gjest Siw Agnalt

Jeg har endelig funnet foreldrene til Caroline Mandine Christine Holvein, f.ca 1818 i Bergen, men jeg har store problem med å finne de i Bergen! Foreldrene heter altså Carl Friderich Holvein/Holvay/Holvei og Ingeborg Hansen, finner vigsel i Bergen 26.2.1815 i Nykirken, men der stopper det!!(Har funnet 2 barn til på de: Anne Johane Juljane, f.21.5.1820 og Cathrina Margrethe Petronelle, f. ca 1818.)Caroline gifter seg i Stavanger med Bernt Olaus Eriksen 18.2.1846 og der står det fødested Bergen.Noen som har vært borti dette spesielle navnet? Holvein?Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er vel giftermålet i 1815 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vigd1663_1&gardpostnr=16685&merk=16685#ovre>Lenke og her er dåpen til Anne Johanne Juliane i 1820 i Domkirken Lenke I 1816 har de adresse Domkirken, 10-105, men jeg finner dem ikke på denne adressen i f.t. 1815 for Bergen.I FS/IGI finner jeg så denne dåpsinnførselen:PETER HANSEN GOTTLIEB HOLVEIN Christening: 24 MAR 1822 Sankt Olai, Helsingor, Frederiksborg, DenmarkParents:Father: CARL HOLVEINMother: INGEBORG HANSEN--------------------------------------------------I 1831 er det en enke Ingeborg Holvein, 35 år, som blir gift med den ti år yngre ungkaren Iver Johan Graave. Vielsen finner sted i Askøy. Som gårdsnavn på bruden står det Laksevåg LenkeOg i 1817 er det en enkemann og skomakermester Mons Holvey som blir gift med pige Margaretha Knutsdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er vel giftermålet til Cathrine HolveinCATHRINE MARGRETHE PETRONELLE HOLVEIN Marriages:Spouse: HANS LUDVIG BONNESENMarriage: 07 DEC 1849 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.