Gå til innhold
Arkivverket

[#27727] Anders Olsen Bøle f 1851-1852 Brandbu, Oppland


Gjest Geir Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Paulsen

Hei.Ønsker hjelp til å finne Anders Olsen Bøle f 1851-1852. Han døde 30.12.1912. Det jeg leter etter er når og hvor han er født, og eventuelt foreldre. Ant født i Brandbu, men ikke sikker. Bøle er et navn etter en gård, husmannsplass på Brandbu, Oppland rundt 1900. Han var gift med Helene Andersdtr. Ønsker også opplysninger om henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M. Nicolaisen

Hei.I følge 1900-tellinga for Brandbu; er Helene Andersdatter født i 1872. Under Døpte i Gran 1856-1874 er det ei Helene Andersdatter født 28.02.1872. Faren er Anders Iversen; bs. Dæleneiet, og moren heter Pernille Nielsdatter. Jeg gjorde bare et enkelt søk, men hun syntes å være den eneste Helene født i 1872.Mvh M. Nicolaisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Bøhle er også navn på gardsbruk i Reinli, Bagn, Valdres. Etter det jeg vet skriver folkene derfa navnet med h, men det kan ha forandret seg gjennom årene. Kanskje et nytt sted å undersøke. Vennlig hilsen Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Paulsen

takk for tipset. er mye mulig at anders olsen ikke var fra brandbu, men et annet sted i oppland. alle opplysninger hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Paulsen

Problemet med Helene Andersdtr er at jeg ved flere søk, både folketellinger, kirkebøker og klokkerbøker kommer over fødselsår fra 1867 til 1874. Er samme person, gift med Anders Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Skal oppklare litt her: Anders Olsen f. 5/2-1853 på Smedshammereie. Foreldre: Ole Andersen & Kirsti Andersdatter. Gran kirkebok. Han giftet seg 24/2-1892 i Tingelstad med Helene Andersdatter f. 2/6-1870 Lomdalseie i Land.Faren er oppgitt til:Anders Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Paulsen

Takk for svar, men er bekreftet at Helene Andersdtr gift med Anders Olsen er født 28.02.1872 og hennes foreldre er Anders Iversen og Pernille NielsdtrHilsen Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Jeg kan i allefall avkrefte det at Helene Andersdatter f. 28/2-1872 er gift med Anders Olsen. Hun emigrerer med foreldrene i 1876. Den riktige har du i innlegg 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Paulsen

takk for svar. da har jeg tidligere fått feil opplysninger. er antagelig derfor jeg har hatt problemer med og finne ut noe mer om både Anders Olsen og særlig Helene Andersdtr. jeg bøyer meg i støvet og gir meg ende over :) Hilsen Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.