Gå til innhold
Arkivverket

[#27733] Thorer Syversen. f før 1806. Nittedal, Akershus, ev Jevnaker, Oppland


Gjest Geir Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Paulsen

Hei Ønsker opplysninger om Thorer Syversen f før 1806 ant Nittedal, Akershus. Han var far til Halvor Thoresen f ca 1826 Nittedal, Akershus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Paulsen

Hei Grethe. Det stemmer at det er den Halvor Thoresen det gjelder. Er ute etter og finne ut mer om hans far Thorer Syversen og hans kone. Desverre var ikke morens navn og finne på slike vigselsbevis fra den tiden. Takk for interessen.Hilsen Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Jacob Desserud

Halvor Toresen f HanakneEie 20.12 1826, var sønn av Torer/Tore Syversen f Løken i Vestre Lunner 1784, d 1843 gift 1.1 1814 med Karen Sophie Nilsd BISGAARD f/dp? i Biri 19.12 1794, hun lever 1865/1875 i Harestuskogen d 1877; Halvor viet 15.6 1850 med Anne Paulsd f KjørvenEie 3.2 1823, datter av Paul Gudbrandsen Klypen 1792-1840 gift 15.10 1820 med Mari Henriksd Skøyen f Godli 1781 hun på føderåd i Klypen i 1865.Tore Syversen var i Gjerdingen ved FT 1801 med sine foreldre som var husmannsfolk der. Tore og kona var husmannsfolk på flere garder i Lunner, sist under Hanakne. Karen Sophie var datter av Nils Fisher Bisgaard, som ved FT 1801 er lensmann og bor på Ballangrud i Lunner. (Bisgaard-familien finnes på internett)Paul Gudbrandsen var født på Klypen, er der i 1801, fikk barn bl a på SkøyenEie, KjørvenEie og LunnerE; kom seinere tilbake Klypen. Mari var datter av Henrik Gudbrandsen fra Skøyenhagen, som ved FT 1801 er husmann under Flatla.Jeg har mange opplysninger om disse familiene. Kan sende dette direkte dersom jeg får tilsendt e-post-adresse. Min er Per.Desserud@helse-sunnmore.noHilsen Per Jacob Desserud, Løvika, Ålesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.