Gå til innhold
Arkivverket

[#27759] Foreldre til Gudmund Rasmussen og Else Marie Jonsdtr, Eidsvoll


Gjest Kjartan Brastad
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjartan Brastad

Gudmund Rasmussen, f. 1810, og Else Marie Jonsdatter, f. 1818, giftet seg ca 1838. De bodde på Tønsagerbråten/Tønsagereie/Bråtan i Eidsvoll og får 6 barn jeg kjenner til. Jeg har foreløpig ikke klart å finne ut hvem forfedrene til Gudmund og Else Marie var og vil derfor gjerne ha opplysninger om dette. I følge familien var Gudmund 4. slektsledd på dette bostedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjartan Brastad

Hei igjen. Folketellingene kjenner jeg og dermed familien til de to nevnte. Problemet kommer når jeg prøver å finne foreldrene til Gudmund og Else Marie. Bygdebok for Eidsvoll er ikke mye å bli klok på for dette paret og jeg vet for lite til å få hjelp av FT 1801. Det ser ut til at Gudmunds familie har bodd på Tønsagerbråten i flere generasjoner, men jeg kjenner ikke navn på foreldre og eventuelle søsken. Jeg vet heller ikke hvor Else Marie kom fra og hvem som var hennes foreldre og eventuelle søsken. Kjartan B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.